اما فیسبوک به چه دلیل این تغییر را پذیرفته و در آینده نزدیک قصد اجرایی
کردنش را دارد؟ باید گفت به دلیل محبوبیت اپلیکیشنهایی مثل اسنپچت،
پریسکوپ و میرکت بسیاری از مردم با این قالبهای ویدیویی ارتباط خوبی
برقرار کردهاند. همین موضوع باعث شده فیسبوک هم برای عقب نماندن از قافله
سعی کند این ویدیوها را بهتر از قبل میزبانی کند.
پیش از این نتایج
یک بررسی نشان داده بود که ویدیوهای تبلیغاتی عمودی نسبت به ویدیوهای
تبلیغاتی افقی ۹ برابر بیشتر تا پایان دیده میشوند. در واقع با نشان دادن
بخش بزرگتری از ویدیوی عمودی در خبرخوان افراد هم به احتمال بیشتری ویدیو
را تا پایان خواهند دید. هم به این دلیل که خیلیها حس و حال باز کردن
ویدیو را ندارند و هم به این دلیل که کاربران عموما دوست ندارند از صفحه
اصلی خبرخوان به جای دیگری هدایت شوند. فیسبوک هنوز اعلام نکرده این ویژگی
کی به کار خواهد افتاد اما ظاهرا بروزرسانیها ظرف چندهفته آینده این امکان
را فراهم میکنند.