قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چگونه وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کنیم؟

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های روند سئوی هر وب‌سایتی، تحلیل و رسیدگی سئو سایت رقبا است. این فرآیند، باید اهداف سئوی شما را تعیین کرده و به شما در تدوین استراتژی‌های کلیِ سئوی سایت‌تان کمک کند.


بسته به نوع، گستره و چشم‌انداز کسب و کار، این تحلیل می‌تواند بسیار پیچیده باشد. چگونگی تجزیه و تحلیل سایت وچرا؟ زیرا عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارند که در اثناء تحلیل و بررسی سئو سایت رقیب باید در عقیده گرفته شوند؛ و اگر راستش را بخواهید در حال حاضر این فاکتورها، بیش‌تر از هر موعد دیگری هستند.


برای آسان کردن اجرای فرآیند رسیدگی سئو سایت رقبا (و همچنین برای آسان کردن اشتراک‌گذاری و مطالعه این مقاله)، اینفوگرافیک ذیل را تهیه کردیم. در این فرآیند، فاکتورهای متعددی از جمله معرفی رقبا، جمع‌آوری کلیدواژه‌ها، مقایسه میزان اهمیت این کلمات و برگزیدن پایانی آنها لحاظ شده است.


برای آسان کردن انجام فرآیند، توجه شما را به جریان کاری ارائه شده در زیر جلب می‌کنیم. در این فرآیند، فاکتورهای متعددی از جمله معرفی رقبا، جمع‌آوری واژه ها کلیدی بالقوه، سنجش میزان سختی کلمات کلیدی و برگزیدن پایانی آنها لحاظ شده است.


شما را به دیدن این اینفوگرافیک دعوت می‌کنم:


اینفوگرافیک رسیدگی سئو سایت رقبا


چهار مرحله اصلی تحلیل و رسیدگی سئو سایت رقبا

همان‌طور که در اینفوگرافیک بالا تماشا کردید، تحلیل و رسیدگی سئو سایت‌های رقیب به 4 مرحله اصلی دسته می‌شود:


1. رقبای بالقوه خویش در سئو را معرفی کنید

این فاز اولیه بسیار مهم است. مخصوصاً اگر هدف آغاز سئو و بهینه‌سازی سایت برای یک شخص یا سازمانی را دارید که چندان با فعالیتش آشنایی ندارید. به همین دلیل، مجبورید روند معرفی رقبای خود را از مرحله صفر مطلق! آغاز کنید.


مهم است به این نکته اشاره نماییم که رقبای شما تنها وب‌سایت‌ها یا سازمان‌هایی نیستند که این نوع خدمات، محتوا یا کالا را عرضه می‌کنند، بلکه هر وب‌سایتی که با واژه ها کلیدی مثل در نتایج جستجو قرار دارد، رقیب شما محسوب می‌شود.


2. چگونگی سئوی رقبای‌تان را بررسی و تایید کنید

همین که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، سررسید آن است که ببینید کدام یکی واقعاً رقیب شماست و کدام یکتا نیست. برای سپریدن این شغل شما می‌توانید آن دسته از وب‌سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه گرفته‌اند، فیلتر کرده و در نهایت، آن‌ها را معرفی کنید.


علاوه بر این، در این مرحله خواهید توانست با تحقیق واژه ها کلیدی، فهرست واژه ها کلیدی دلخواه خویش را طولانی‌تر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی ما فوق رقبای خویش و داده‌های حاصل از جستجوی طبیعی‌ کاربرد کنید. برای نمونه منابع و کلمات کلیدی که شما و رقبای‌تان هیچ کدام برای‌شان رتبه‌ای به دست نیاورده‌اید، می‌توانند فرصت‌هایی اسنثنایی برای درمان وضعیت سئو شما باشند.


3. چگونگی وب‌سایت‌تان را با رقبای‌ خود مقایسه کنید

حال که رقبای خویش را شناسایی کرده‌اید و ;کلمات کلیدی اصلی خویش را می‌شناسید، سررسید آن رسیده که سایت‌تان را با سایت‌های رقیب مقایسه کنید. برای این کار شما باید همگی داده‌های موجود را جمع‌آوری کرده و کلمات کلیدی خویش را بر بنیاد اولویت دسته‌بندی کنید.


فرآیند شغل شامل بررسی چگالی واژه ها کلیدی، بستگی واژه ها کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی واژه ها کلیدی، صفحات رتبه‌بندی شده، میزان محبوبیت لینک‌ها، بهینه‌سازی محتوا و مشخصات صفحات است.


4. واژه ها کلیدی اصلی وب‌سایت خود را گزینش کنید

سرانجام سررسید آن است که داده‌های جمع‌آوری شدۀ خود و رقبایتان را بررسی کنید، به صورتی که بهترین کلمه کلیدی برای پروسه سئو در کوتاهی مدت، میان مدت و بلند مدت پیدا شود.


کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت، حجم جستجو و سودآوری را داشته باشند. بهترین نقطه آغاز کلماتی هستند که برایشان رتبه نکویی را به دست آورده‌اید زیرا این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.