از زمانی که عادت کرده ام از Google Docs استفاده کنم دیگر لازم نیست با attach ها زیاد سر و کله بزنم. با وجود اینکه استفاده از attach ها روز به روز کم میشود لکن قسمت اعظمی از ارسال و دریافت ایمیل های ما را تشکیل می دهد. در ادامه مطلب پنج روش بسیار کاربردی برای ارسال , دریافت , مشاهده و پیدا کردن آسان تر attach ها برای شما توضیح داده خواهد شد.
1- drag & drop : کشیدن و انداختن فایل در صفحه جیمیل خود به راحتی اسناد و تصاویر خود را پیوست کنند بدون اینکه نیازی باشد تا مراحل زجرآور و طولانی ضمیمه کردن اسناد را انجام دهند.
2- انتخاب چندین attach با هم : انتخاب یک به یک فایل ها کاری بس خسته کننده است. برای انتخاب چندین فایل با هم میتوانید کلید ctrl را پایین نگه داشته و روی فایل های مورد نظر با اشاره گر موس کلیک نمایید. بعد آن را به روی صفحه جیمیل drag نمایید
3- دیگر هیچ attach ای را فراموش نکنید : در صورتی که به ایمیل خود فایلی attach نکرده باشید جیمیل به طور هوشمند جملات را چک میکند و اگر در جمله ای مطلبی باشد که حاکی از attach کردن فایل به ایمیل باشد به شما هشدار میدهد. ( مثلا "I've attached" یا "see attachment") . این سرویس بسیار مفیدی است که از آبروریزی بسیاری از افراد جلوگیری میکند اما در ایران به دلیل فارسی یا فینگلیش نوشتن ایمیل به دردمان نمیخورد.
4- فایل هایتان را آنلاین مشاهده نمایید : وقتی attach ای را دریافت مینمایید , گاهی نیاز نیست آن را دانلود و ذخیره نمایید. برای اینکه فقط فایل را ببینید تنها لازم است روی دکمه view کلیک نمایید و آن را در Google Docs مشاهده کنید. با Google Docs شما امکان مشاهده فایل ها با پسوند pdf و ppt و tiff را خواهید داشت.
5- جستجوی attach ها : اگر کسی برای شما ایمیلی با attach فرستاده است شما میتوانید به وسیله advanced search operators به راحتی آن فایل را پیدا نمایید. برای مثال :
برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که attach دارند از عبارت : has:attachment
برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که از طرف دوستتان علی برایتان ارسال شده و دارای attatch میباشد از عبارت : from:ali has:attachment
برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که دارای attach با فرمت pdf هستند از عبارت : has:attachment pdf
برای پیدا کردن یک فایل خاص مثلا itkadeh.txt از عبارت : filename:itkadeh.txt استفاده نمایید.
یکی از اتفاقاتی که ممکن است هرکاربر با آن مواجه شود، خراب شدن تنظیمات یک نرمافزار است بصورتی که ممکن است از حالت عادی اجرای خود خارج شده و بدرستی کار نکند. شاید سریعترین روش برای حل این مشکل، بازگشت به تنظیمات اولیه و یا اصطلاحاً Reset کردن تنظیمات است.
این قابلیت در مرورگر کروم نیز گنجاده شده است و ممکن است خیلی مفید باشد؛ چرا که کاربرانی که به تازگی به این مرورگر مهاجرت میکنند، ممکن است با تنظیمات آن آشنایی کاملی نداشته باشند و معمولاً خرابکاری میکنند.
برای ریست کردن تنظیمات مرورگر کروم، ابتدا از طریق منوی بالا در سمت چپ، وارد Settings شوید.
به پایین صفحه مراجعه کرده و بر روی Show advanced settings را کلیک کنید.
به انتهای صفحه مراجعه کرده و بخش Reset settings را دقت کنید. روی گزینه Reset Settings کلیک کنید تا تنظیمات به حالت اولیه باز گردد.
فایرفاکس به دلایل مختلف یکی از بهترین مرورگرهای موجود برای کاربران است اما یکی از اصلیترین این دلایل برتری را میتوان در میزان شخصیسازی این مرورگر جستجو کرد.
موزیلا در سالهای اخیر به نحوی مرورگر خود را بهینه کرده تا اطمینان حاصل کند نمیتوانید به گزینهها و قابلیتهای مشابه فایرفاکس، بدون استفاده از افزونههای خاص در مرورگرهای دیگر دسترسی داشته باشید. با قراردادن این گزینهها و قابلیتها به صورت پیشفرض در مرورگر فایرفاکس، کاربران میتوانند بدون نگرانی بابت سازگاری و یا مشکلات امنیتی در خصوص افزونههای مختلف، به استفاده از این مرورگر اقدام کنند. در زیر با برخی از این قابلیتها آشنا خواهیم شد.
شخصیسازی منوی اصلی
در نسخه 29 فایرفاکس که در ماه آوریل سال 2014 منتشر شد، رابط کاربری جدیدی به نام Auralis به کارگرفته شد تا شخصیسازی در آن راحتتر شود. اساسیترین تغییر در آیکونهای منوی اصلی رخ داده که کاملا قابلیت شخصیسازی نیز دارند.
دسترسی به این قابلیت بسیار راحت است. تنها کافی است منوی اصلی را بازکنید و سپس بر روی لینک Customize در انتهای آن کلیک کنید. این عمل، یک پنجره با قابلیت شخصیسازی کامل را در برابر شما بازخواهد کرد که در آن میتوانید آیتمهای موجود در منو را اضافه و یا حذف کنید. این کار به راحتی و با درگ کردن آنها از قسمت Additional Tools and Features امکانپذیر است.
تمام آنچه که میبینید شامل قابلیتهای اصلی مانند New Windows یا همان پنجره جدید و یا حتی قابلیت بزرگنمایی قابل تغییرند. امکان شخصیسازی تنها به اضافه یا حذف کردن قابلیتها ختم نمیشود. ترتیب منو نیز میتواند تغییر یابد تا بتوانید قابلیتهایی را که بیش از بقیه استفاده میکنید به قسمتهایی از منو که دسترسی راحتتری دارند منتقل کنید.
اضافه/ حذف کردن آیکونهای نوار ابزار
امکان تغییر و شخصیسازی تنها به منوی اصلی ختم نمیشود. شما میتوانید قسمت نوار جستجو و قسمت مربوط به بوکمارکها را با اضافه و یا حذف کردن آیتمها تغییر دهید.
برای مثال اگر نوار مربوط به جستجوی گوگل را دوست ندارید تنها کافی است بر روی آن کلیک کنید و درگ کنید و آن را از قسمت مربوط به نوار جستجو خارج کرده و به قسمت Additional Tools and Features ببرید. حتی اگر میخواهید صفحه خانگی شما در قسمت بوکمارکها باشد تنها کافی است آن را به قسمت یادشده بکشید و بیندازید.
همچنین میتوانید قابلیتهای مختلف را از هر منو و یا نوار ابزاری با استفاده از راست کلیک بر روی آن و فشردن گزینه Remove from Toolbar حذف کنید.
تنها قابلیتی که نمیتوانید حذف کنید، نوار آدرس اصلی و آیکونهایی هستند که دسترسی به منوی اصلی را ممکن میسازند. همه موارد یادشده به افزونههای سازگار فایرفاکس نیز سرایت خواهند کرد. آنهایی که از رابط کاربری Auralis پشتیبانی میکنند معمولا به طور پیشفرض در یک نوارابزار نمایش داده میشوند که میتوانید در قسمت شخصیسازی آنها را جابجا کنید و یا با استفاده از راست کلیک و انتخاب گزینه Remove from Tollbar آنها را ویرایش کنید.
کنترل نوار جستجو با استفاده از میانبرهای صفحهکلید
Awsome Bar مکان اول برای جستجو در داخل فایرفاکس است که پیش از این از آن با نام Location Bar یاد میشد. یکی از روشها برای تغییر آنچه که مشاهده میشود دانستن نحوه کارکردن با میانبرهای صفحهکلید است که رفتار نوار یادشده را شخصیسازی میکند.
^ برای جستجو در تاریخچه مرورگر
* برای جستجو در بوکمارکها
+ برای جستجو در صفحاتی که تگ کردهاید
% برای جستجو در سربرگهایی که در حال حاضر باز هستند.
~ برای جستجو در صفحاتی که تایپ کردهاید.
# برای جستجو در عناوین صفحات
@ برای جستجو در آدرسهای وب
فرض کنید میخواهید در بوکمارکهای خود و نه جایی دیگر به دنبال beytoote بگردید. برای انجام این عمل عبارت “beytoote *” را در نوار یادشده وارد کنید. مدنظر داشته باشید که فضای خالی بین علامت * و آنچه جستجو میکنید باید وجود داشته باشد.
حتی میتوانید برای پیداکردن نتیجه دقیقتر عبارت را به صورت “beytoote *android#” وارد کنید تا بتوانید نتایجی که در بوکمارک حاوی عبارت beytoote به همراه عبارت Android در عنوان آنهاست به شما نمایش داده شود.
حدف نتایج ناخواسته از نوار جستجو
نتایج مورد جستجو در نوار مرورگر فایرفاکس ذخیره شده و برای استفادههای بعدی در دسترس قرار میگیرند. پاککردن تاریخچه مرورگر یک راهحل آشکار است اما شاید شما نخواهید همه نتایج پاک شوند.
راه حل انجام این کار راحت است. هر نتیجه جستجوی نمایش داده شده را با فشردن کلیدهای جهتی پایین و بالا هایلایت کنید. پس از هایلایت، تنها کافی است کلید Delete را برای حذف نتیجه دلخواه بفشارید. توجه داشته باشید که این روش تنها برای تاریخچه مرورگر قابل استفاده است. اگر این عمل را برای بوکمارکها مورد استفاده قراردهید آنها از نوار به طور موقت حذف شده اما با جستجوی مجدد، به نمایش درخواهند آمد.
میتوانید با بازکردن منوی Options و انتخاب Privacy، کنترل بیشتری بر روی موارد داشته باشید. در قسمت انتهایی یک منوی پایین رونده وجود دارد که به شما این امکان را میدهد تا آیتمهای موجود در تاریخچه، بوکمارکها و یا هردو را از لیست نتایج جستجو ( بدون حذف آنها) خارج کنید.
شخصیسازی بیشتر نوار آدرس( جستجوی) اصلی با استفاده از تگها و کلمات کلیدی
روش سوم برای کنترل بیشتر بر روی نوار آدرسها، استفاده از تگها است. تگها را میتوانید به هر صفحه بوکمارکشده وقتی که با کلیک بر روی ستاره آبیرنگ بوکمارک موجود در نوار ابزار به آن دسترسی دارید اضافه کنید.
این رویه قسمتی را بازخواهد کرد که تگها را در میان موارد دیگر به نمایش میگذارد. البته هیچ تگی به طور پیشفرض اختصاص داده نشده است.
تگها در پنجره Show All Bookmarks نمایش داده میشوند و برای طبقهبندی اطلاعات، ایدهآل هستند اما این تنها قابلیت آنها نیست. تگها بر روی نحوه نمایش آیتمها در نوار یادشده نیز تاثیر میگذارند.
فکرکنید قصد دارید برای اعضای خانواده خود ناهار تهیه کنید و میخواهید دسترسی سریعی به دستورپختهای مورد علاقه خود داشته باشید. تنها کافی است آنها را بوکمارککرده و از تگ Family Dinner برای آنها استفاده کنید. از این به بعد با جستجوی عبارت یادشده، نتایج به نمایش درخواهند آمد.
حتی میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی، رنگ و بوی بهتری به نتایج جستجوی خود بدهید. در نگاه اول، کلمات کلیدی همان عملکرد تگها را دارند. در واقع این کلمات کلیدی، آنچه که در نوار جستجو میبینید را تغییر میدهند.
در عمل، کلمات کلیدی مستقل هستند و تاثیری بر روی نحوه نمایش تبها در پنجره Show All Bookmarls نمیگذارند. با انتخاب بوکمارک در پنجره Show All Bookmarks و فشردن گزینه More در انتها میتوانید به کلمات کلیدی دسترسی داشته باشید. با راست کلیک بر روی یک آیتم در نوار منو و انتخاب Properties نیز میتوانید به کلمات کلیدی دسترسی داشته باشید.
اجازه دهید به همان مثال تهیه ناهار برای اعضای خانواده بازگردیم. میتوانید با تنظیم یک کلمه کلیدی برای هر دستور پخت غذا، میزان دقت را بازهم افزایش دهید. این بدانمعناست که همه دستورپختها در زیر همان تگ نمایش داده خواهند شد اما اگر نتیجه دقیقتری بخواهید، میتوانید در کلمات کلیدی آنرا تایپ کنید. تنظیمات ساختاری میتوانند از تگها و کلمات کلیدی با هم برای ایجاد نتایج جستجوی دقیقتر بهره ببرند.
اتصال از طریق یک پروکسی سرور
اگرچه میتوانید از یک پروکسی در هر مرورگر استفاده کنید اما فایرفاکس از این نظر منحصربه فرد است زیرا به شما این امکان را میدهد تا تنظیمات پروکسی را تنها برای مرورگر مورد استفاده خود وارد کنید.
برای استفاده از این قابلیت در مرورگرهای دیگر نیازدارید تا تنظیمات پروکسی را در Internet Options تغییر دهید که بدانمعناست که کنترل زیادی بر روی آنچه که از پروکسی استفاده میکند و یا استفاده نمیکند نخواهید داشت.
با رفتن به قسمت Options و رفتن به قسمت Advanced Settings و نهایتا انتخاب سربرگ Network میتوانید به تنظیمات پروکسی دسترسی داشته باشید. در این قسمت چهارگزینه از بدون پروکسی تا تنظیم دستی پروکسی را میتوانید مشاهده کنید. همچنین با استفاده از رهنمون کردن فایرفاکس به آدرس موجود در یک فایل تنظیماتی .pac نیز میتوانید پروکسی را تنظیم کنید.کروم از سرعت و امنیت مناسبی برخوردار است و بسیاری از کاربران از عملکرد این مرورگر رضایت دارند. یکی از قابلیتهای این مرورگر (در دیگر مرورگرها نیز این قابلیت وجود دارد) ذخیرهسازی نام کاربری و رمزعبور در حافظه آن و تایپ خودکار آنها هنگام مراجعه مجدد به سایتهای مدنظر است.
به کمک این قابلیت میتوانید بدون نیاز به تایپ نام کاربری و رمزعبور خود در سرویس جیمیل به محوطه ایمیل خود وارد شوید، با انجام عملیات ورود به دیگر سرویسها مانند دراپباکس، ایمیل یاهو و هر سایت دیگری که نیازمند رمز عبور است، در وقت و انرژی خود صرفهجویی کنید. این قابلیت بسیار سودمند است، اما چنانچه افراد دیگری نیز از رایانه شما استفاده کنند، این احتمال وجود دارد کاربران غیرمجاز به محوطههای کاربری شما وارد شده و در اطلاعات شما سرکشی کنند. دوست دارید این قابلیت را غیرفعال کنید تا نگران اطلاعات خصوصی خود نباشید؟
غیرفعال کردن ذخیره رمزها
1 ـ مرورگر کروم را اجرا کرده از بالا سمت راست روی منوی اصلی که با آیکونی شامل سه خط افقی بهنمایش درآمده است، کلیک کنید.
2 ـ گزینه Settings را کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت manage password را وارد کنید.
3 ـ علامت چکمارک کنار عبارت Offer to save your web passwords را غیرفعال کنید تا کروم درخصوص ذخیره نام کاربری و رمزهای عبور از شما سوال نکند.
حذف رمزهای ذخیره شده
1 ـ همانند روش قبل از منوی اصلی مرورگر به بخش تنظیمات بروید و در کادر جستجو عبارت manage password را وارد کنید.
2 ـ روی لینک Manage Passwords کلیک کرده و در فهرست بهنمایش درآمده با انتخاب هریک از گزینههای موجود و کلیک روی آیکون حذف، اطلاعات ذخیره شده در مرورگر را حذف کنید.
ما هر روز از موتور جستجو قویپیکر گوگل استفاده فراوانی میبریم. تقریبا بیشتر کاربران از سرویس ایمیل این شرکت بهره میگیرند و حدود ۶۵ درصد از کاربران جهانی گوشیهای هوشمند از سیستم عامل اندروید برخوردارند؛ اما اینها تنها تولیدات و ابزارهای این شرکت نیست. بگذارید چند نمونه از بهترین ابزارهای گوگل را که کمتر شناخته شده هستند، به شما معرفی کنیم.
جست و جو
آیا سوالی دارید؟
جست و جو
همیار وب
همیار وبمقالاتویدیوهایک شنبه های همیار وبمحصولاتحساب کاربریتماس با مادرباره ما
خانه / تعلیم مجانی سئو و تعلیم سئو سایت / با این تفکرات اشتباه به هیچ جایی در سئو نمی رسید!
با این تفکرات اشتباه به هیچ جایی در سئو نمی رسید!
تیر 3, 1397 آموزش رایگان سئو و تعلیم سئو سایت, مقالات 2 دیدگاه
من علاقه زیادی به سئو دارم و دائم کوشش می کنم اطلاعاتم را در گویه سئو و بهینه سازی سایت بالا ببرم. همش هم برنامه ریزی دقیقی برای سئو سایت ها و پروژه هایم دارم و کوشش می کنم همیشه شغل را تمیز و شسته و رفته انجام دهم. از طرفی دوستانی که بیشتر با من در پیوستگی هستند دشواری ها زیادی در سئو و بهینه سازی سایت شان دارند و دائم از این گله مند اند که چرا سایت شان در نتایج جست و جو رتبه احسان ندارد!
من کوشش می کنم مقالاتی که در مورد سئو می نویسم خیلی کامل باشد و چه بسا این نوشتار هم کمی طولانی باشد. بعد خودتان را حاضر کنید لغایت کمینه 15 دقیقه از وقت خودتان را به خواستن این مقاله اختصاص دهید. این مقاله یکتا از مهمترین مقالات همیار وب است. در این مقاله منظور دارم به طور گسترده درباره باور ها و تصورات اشتباهی در سئو صحبت کنم که تا الان صحبتی ازش نشده است. مطمئن هستم همین اکنون چند لغایت متعلق به ها در ذهن شما است. این تفکرات اشتباه باعث می شود هیچ وقت در سئو ترقی نکنید و به جایی نرسید.
خواندن این نوشتار را به همه سئو کارها و کسانی که علاقه به سئو دارند و آماتور هستند شدیدا رهنمود می کنم. این نوشتار نتیجه سنه ها تجربه من در بهینه سازی سایت برای گوگل است.
تفکرات اشتباهی که شما را در سئو به هیچ جا نمی رساند
طبیعی است که کل ما برادر داشته باشیم سایت مان در واژه ها و عبارات کلیدی مد نظرمان رتبه نکوداشتن در گوگل داشته باشد ولی خیلی وقت ها کارهایی را سپریدن می دهیم که بی فایده هستند و یا کارهایی که باید سپریدن دهیم را اصلا سپریدن نمی دهیم. یک سری از تفکرات اشتباه وجود دارد که مایه می شود در سئو اینگونه رفتار کنیم. مثلا خیلی ها می گویند ساختن بک لینک زیادش اصلا خوب نیست! آیا به راستی اینطور است؟ همین گفتگو ها که توسط اشخاص آماتور و غیر حرفه ای زده می شود مایه می شود یک سری از دوستان اصلا سمت بک لینک برپایی نروند و به راستی از بک لینک ساختن بترسند که نکنه سایت شان پنالتی شود!
در پیوستگی دقیقا در باره همین باورها و تفکرات اشتباه در سئو گفتگو می کنم که همین ها باعث می شود در سئو به نتیجه ایده آل تان هیچ وقت نرسید.
1.بک لینک دیگر تاثیری روی سئو ندارد
هنوز هم دوستانی هستند که اعتقاد دارند بک لینک ها دیگر تاثیری روی سئو ندارند. اما باید بدانید بک لینک ها همچنان یکتا از مهمترین فاکتورها در سئو محسوب می شوند. امکان ندارد سایتی بدون بک لینک در گوگل رتبه احسان داشته باشد. بک لینک تقسیم متمایز نشدنی از سئو است.
هر چقدر هم که الگوریتم های گوگل آپدیت شوند، هر چقدر که رنک برین گوگل انسان گونه تر رفتار کند باز هم بک لینک ها تاثیرشان را از دست نمی دهند.
به خاطر این تفکر اشتباه خیلی از دوستان اصلا برای سایت شان بک لینک نمی سازند و اگر هم بسازند خیلی مختصر می سازند و همین مایه می شود نتوانند جایگاه احسان در نتایج جست و جو توسط بیاورند.
2.فقط بک لینک
خیلی ها فکر می کنند سئو تنها بک لینک است. این هم یک تفکر اشتباه در سئو است که معمولا افرادی که اینطوری اندیشه می کنند با دست خودشان سایت شان را منهدم می کنند.
چون افرادی که فکر می کنند سئو یعنی تنها ساخت بک لینک مطمئننا اشتباهات دیگری را هم مرتکب می شوند که در نهایت باعث پنالتی شدن سایت شان می شود.
معمولا این دسته از کسان بک لینک های زیادی را برای یک سری از صفحات خاص سایت شان می سازند و فقط روی آن ها متمرکز می شوند. البته کسانی که تنها به بک لینک ها اعتقاد دارند چاره ای جز این کار ندارند. فقط کاری که از دست شان بر می آید ساخت بک لینک است و معمولا در ساخت بک لینک ها هم نمی توانند خوب عمل کنند.
ساخت بک لینک های طبیعی کار هر کسی نیست. بالا آوردن سایت با بک لینک ها به قدری لذت دسته است که توی شغل مایه می شود برای ساخت بک لینک های اغلب وسوسه شوند و بک لینک هایی بسازند که باعث پنالتی شدن سایت شان شود.
پس این را بدانید در سئو همه چیز به بک لینک ها ختم نمی شود! مطمئن باشید اگر تنها وقت تان را روی ساخت بک لینک ها بگذارید شکست می خورید.
البته سایت های زیادی هستند که محتوا محور نیستند و اغلب روی بک لینک ها باید تمرکز کنند. اما مفتوح هم این علت نمی شود که بک لینک های ازدحام بسازند. معمولا این جور سایت ها استراتژی های خاصی در ساخت بک لینک ها دارند.
پیشنهاد می کنم مقاله چگونه بک لینک های با کیفیت برای سایتمان بسازیم؟ را بخوانید.
3.بک لینک تشکیل باعث پنالتی شدن سایت می شود
یکی سایر از تفکرات اشتباهی که وجود دارد پنالتی شدن سایت توسط ساخت بک لینک ها است. البته که خیلی از پنالتی شدن ها بدست ساخت بک لینک های بی رویه رخ می دهد ولی این دلیل نمی شود که خیلی از رفقا فکر کنند ساخت بک لینک ها به چهره دستی اشتباه است و باعث پنالتی شدن سایت می شود.
متاسفانه با این تفکر اشتباه خیلی از دوستان را دیده ام که اصلا حاضر نیستند برای سایت شان به صورت دستی بک لینک بسازند و می ترسند که سایت شان پنالتی شود. در صورتی که بک لینک ها یکتا از مهمترین فاکتورها در سئو هستند و باید به نحو اسحنت از این فاکتور مهم و کارایی گذار بهرهگیری کنیم.
همه ما می دانیم برای ساخت بک لینک هایی که طبیعی جلوه دیتا شوند باید کاملا طبیعی رفتار نماییم و بک لینک های متفاوتی بسازیم. گرد از اشتباهات رفقا این است که تنها برای یک صفحه و با یک انکر تکست ویژه بک لینک می گیرند که این اشتباه ترین کار شدنی است. مسلما چنین کاری باعث می شود گوگل بفهمد که بک لینک های شما غیر طبیعی است.
بهترین پیشه این است که برای تمام صفحات سایت تان حتی صفحاتی که اصلا برای رتبه دریافت مد نظرتان نیستند بک لینک های مختلفی بسازید لغایت همه چیز طبیعی جلوه دهد. در این چهره شما می توانید به چهره یومیه بک لینک های زیادی برای سایت تان بسازید و خیالتان راحت باشد که سایت تان بدست گوگل هرگز جریمه نشود.
پس پروا کنید در صورتی که بتوانید بک لینک هایی بسازید که گوگل به آن ها شک نکند می توانید به چهره یومیه تعداد بک لینک هایتان را افزایش دهید و نگران چیزی نباشید.
پیشنهاد می کنم پادکست چه بک لینک هایی برای سایت ما خوب است؟ را گوش بدید.
4.همه چیز درونمایه است
محتوا در سئو خیلی مهم است. چند فاکتور اصلی و تاثیر گذار به چهره مستقیم به محتوای سایت شما مربوط می شوند. ولی در بسیاری از شرایط اگر محتوای شما به اشتراک گذاشته نشود نمی تواند رتبه نکویی دریافت کند.
منظور از به اشتراک گذاری محتوا همان بک لینک ها است. در مملکت ما رسم نیست کسی مقاله ای را به اشتراک بگذارد و به خاطر همین باید خودمان دست به کار شویم و آن را به اشتراک بگذاریم. این دقیقا به همان فرآیند ساخت بک لینک ها برای سایت مان مربوط می شود.
همانطور که قبلا پافشاری کردم باید برای تمام صفحات سایت تان بک لینک بسازید نه تنها برای چند صفحه خاص!!!
پس تنها روی محتوا تمرکز نکنید و به بک لینک ها هم اهمیت بدهید. این دو سوژه یعنی محتوا و بک لینک ها مکمل هم هستند و تنها نمی توانید روی احد از آن ها تمرکز کنید. شما زمانی در سئو کامیاب می شوید که بتوانید محتوای عالی تولید کنید و آن را به احسان به اشتراک بگذارید.
5.افزایش ترافیک سایت مایه درمان سئو می شود
یکی از تفکرات اشتباهی که باعث شوکه شدن من شد این است که بسیاری از رفقا فکر می کنند هر چه ترافیک سایت شان بالا باشد می تواند به درمان سئو سایت شان کمک کند. حتی خیلی از دوستان در صدد این هستند که رتبه الکسای سایت شان را به روش های مختلف شفا بخشند. این بخش از رفقا اندیشه می کنند هر چه رتبه الکسای ایران سایت شان بهتر باشد می تواند به سئو سایت شان کمک کند. در صورتی که اصلا اینطور نیست! رتبه الکسا هیچ ربطی به سئو ندارد.
البته خیلی از سایت ها بدست سئو توانسته اند رتبه الکسای شان را بهبود دهند. به این چهره که در واژه ها و عبارات پر بازدید رتبه احسان در گوگل به دست آورده اند و همین باعث شده است روزانه شدامد زیاد نکویی از گوگل دریافت کنند.
از طرفی خیلی از سایت های خبری زرد اصلا سئوی احسان ندارند و رتبه خوب الکسای آن ها توسط پاپ آپ هایی که می خرند بوجود آمده است.
این نوشتار را حتما بخوانید : مهمترین عوامل رتبه بندی نتایج گوگل در سنه 2018
همین تفکر اشتباه خیلی از سایت ها را منهدم کرده است. خیلی از افرادی که برای سایت شان بازدید می خرند به راستی نمی دانند چه اشتباهی ابهت را مرتکب می شوند. بازدید های غیر راستین به شدت به سایت شما آسیب می زند. به صورت سر راست روی بانس ریت، میزان ماندگاری کاربران در سایت، میزان صفحات دیده شده بدست کاربران، بازدید های بازگشتی و … تاثیر می گذارد. همانطور که می دانید موارد عنوان شده فاکتورهای مهمی در سئو سنه 2018 محسوب می شوند که کل آن ها را از دست می دهید زمانی که بازدید مصنوعی بخرید.
6.تمرکز فقط روی یک کلمه کلیدی
اشتباه ترین کار ممکن این است که تنها روی یک یا چند کلمه کلیدی متمرکز شوید. تمرکز روی یک واژه کلیدی در سئو زیاد برای شما درد راز ساز است. این که فقط روی یک یا چند کلمه کلیدی کار کنید و سایت تان را تنها روی آن کلمه های محدود سئو کنید اصلا استراتژی نکویی نیست!
خیلی از رفقا که با من تماس می گیرند دقیقا همین را می گویند: ما می خواهیم سایتمان در فلان واژه کلیدی نخست باشد. همانطور که پیشتر اشاره کردم تمرکز روی یک صفحه یا یک کلمه کلیدی شدنی است باعث پنالتی شدن سایت شما در آن کلمه کلیدی به خصوص شود. اگر می خواهید سئو سایت تان طبیعی انجام شود به هیچ وجه نمی توانید روی یک یا دو یا سه واژه کلیدی تمرکز کنید. باید روی کلمات کلیدی زیادی کار کنید. سئو فقط بهینه سازی یک صفحه از سایت تان نیست. سئو یعنی کل سایت تان برای گوگل بهینه شود. باید کاری کنید سایت تان پروا گوگل را جلب کند.
با این شیوه تفکر اشتباه خیلی از دوستان را دیده ام که فقط برای یک صفحه ویژه از سایت شان و فقط با یک کلمه کلیدی بک لینک می سازند که اصلا کار حقیقت نیست و 100 درصد مایه می شود آن صفحه از سایت شان به کلی از نتایج جست و جو محو شود. سئو کارهای آماتور این طور رفتار می کنند. شما هرگز این شغل را نکنید.
7.شبکه های اجتماعی تاثیری در سئو ندارند
یکی از تفکرات اشتباه دیگر عدم تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو است که متاسفانه خیلی از رفقا اصلا به فعالیت در شبکه های اجتماعی و سوشیال بوکمارک ها اعتقادی ندارند. در صورتی که همین حال که سایت هایی هستند که به واسطه سیگنال های شبکه های اجتماعی شان بالا هستند.
شبکه های اجتماعی تنها گوگل پلاس، توئیتر و فیسبوک نیست! شبکه های اجتماعی معروفی در گیتی وجود دارند که اصلا بین ما ایرانی ها محبوبیتی ندارند اما این دلیل نمی شود از آن ها استفاده نکنیم.
درست است که به گفته گوگل تکاپو در شبکه های اجتماعی به تنهایی روی سئو سایت تان تاثیری نمی گذارد اما شبکه های اجتماعی یگانه از بهترین مکان ها برای ساخت بک لینک های نیرومند و با کیفیت است. چون قدرت گستره زیاد بالایی دارند. در ضمن محتوای سایت شما بدست اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بهتر دیده و تشخیص آن توسط گوگل آسان تر می شود.
8.سئو فقط ترفند است
خیلی از رفقا اعتقاد دارند سئو تنها ترفند است. صحیح است که سئوکارهایی هستند که یک سری از ترفند ها را در پروسه سئو خود به کار می برند ولی اینکه بگوییم سئو فقط ترفند است اصلا درست نیست! خیلی از رفقا با این نظر در کلاس های گران بها سئو کمپانی می کنند الی به قول خودشان این ترفند ها را یاد بگیرند. ولی ترفندی در شغل نیست!
متاسفانه خیلی از دوستان چنین نظر ای را دارند. فکر می کنند سئو یعنی ترفند و به خاطر همین فقط تعقیب پیدا کردن یک سری از ترفندهایی هستند که توسط آن ها بتوانند سایت خود را به سرعت در گوگل بالا بیاورند.
به جای اینکه روی سئو سایت شان وقت بگذارند بیشتر وقت خویش را اینطوری تلف می کنند. فکر می کنند سایت هایی که هم الان رتبه یک گوگل هستند با ترفند های خاصی این رتبه را به دست آورده اند. در صورتی که از پشت پرده کار بی خبر هستند. به همین انگیزه هم هیچگاه روی سئو وقت نمی گذارند و اصلا کوشش کافی را برای بهینه سازی سایت خویش نمی کنند!
در صورتی که سئو اصلا ترفند یا شعبده بازی یا جادو نیست! سئو پروسه ای طولانی و پر زحمتی است که ممکنه سال ها درازا بکشد الی در آن به نتیجه مطلوب برسید.
پیشنهاد ویژه همیار وب : چرا سئو سایت بهترین استراتژی برای کسب و کارهای آنلاین است؟
9.گوگل خودش می فهمه سایت ما خوبه
درست است که گوگل باهوش است و حائز الگوریتم های هوشمندانه است اما این به این معنی نیست که شما اهمیتی به سئو سایت خود ندهید.
افرادی چنین نظر ای دارند که می گویند ما کار خودمان را اتمام می دهیم و گوگل خودش می فهمه که سایت ما خوب است. اصلا اینطور نیست! شما باید فرآیند سئو سایت خویش را صحیح سپریدن دهید. تولید محتوا، ساخت بک لینک ها، کار و جنبش در شبکه های اجتماعی، بهینه سازی سایت برای کاربران و … را باید حتما به راستی انجام دهید.
خیلی از دوستانی که چنین عقیده ای دارند اصلا از ابزارهای مهم و بایسته سئو همانند گوگل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس استفاده نمی کنند. اصلا نمی دانند شرایط سایت شان چگونه است. اصلا به چنین چیزهایی اهمیت نمی دهند و فکر می کنند گوگل خودش کل چیز رو می فهمه!
10.سئو یعنی یک بار برای همیشه
یکی سایر از تفکرات اشتباه رفقا این است که یک بار سایت را سئو کنیم دیگر نیازی به سئو نیست. در صورتی که اصلا اینطور نیست. سئو یک فرآیند همیشگی است. اگر می خواهید همیشه در نتایج جست و جو بالا باشید باید حواستان به سئو سایت تان باشد. باید همش رقبای خویش را بررسی کنید و مواظب آن ها باشید که از شما جلو نزنند.
از این حرف ها گذشته الگوریتم های گوگل دائم در حال آپدیت شدن هستند و به عنوان نمونه یک زمانی تگ ها یا برچسب های مطالب سایت در سئو کاربرد داشت الان دیگر کاربردی ندارد!
یا اینکه با وجود الگوریتم رنک برین گوگل تمرکز روی یک کلمه کلیدی افزایش بازدید واقعی گوگل برای یک مقاله سایر بی معنی است و سود ای ندارد. هر مقاله ای که کامل باشد و مطابق با دربایستن کاربر باشد در نتایج جست و جو رتبه بهتری می گیرد نه اینکه هر مقاله ای که در محتوایش روی یک کلمه کلیدی متمرکز شده است!
پس یادتان باشد فاکتور های سئو همیشه در حال تغییر است و اصلا نمی تاب گفت سایتی را یک بار سئو کردید دیگر نیازی به سئو ندارد.
متاسفانه خیلی از دوستان با این شیوه تفکر بعد از مدتی فرآیند سئو سایت خویش را رها می کنند و اندیشه می کنند رتبه سایت شان دائم همان جایی می ماند که پیشتر بوده است.
برای بسیاری از ما گوگل در موتور جستجو و سیستم عامل اندروید و نهایتا سرویس جیمیل خلاصه میشود؛ اما اگر قرار بود این شرکت به همینها بسنده کند، قطعا به یک غول بزرگ فنآوری اطلاعات تبدیل نمیشد.
گوگل شرکتی است که همه درآمد خود را از ارائه خدمات کسب میکند. درآمد میلیون دلاری این شرکت در سال همه ناشی از سرویسها و امکاناتی است که رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد و حوزه خدمات رایگان را در سراسر جهان در تلفیق با فضای وب به گونهای گسترده است که دیگر بعید به نظر میرسد، هیچ شرکتی به گرد پای گوگل در این حوزه برسد.
اما ما تا چه حد با این ابزارها و خدمات گوگل آشنا هستیم. در این گزارش سعی داریم شما را با خدماتی از این شرکت آشنا سازیم که برخی از آنها هیچ گاه به گوش شما نرسیده است.
۱ ـ جستجو صوتی گوگل: این ابزار به شما کمک میکند با میکرفون گوشی یا سیستم خود، نام و اطلاعات آهنگی را که پخش میشود، به دست آورید.
۲ ـ Panoramio : این ابزار در تلفیق با Google Map این اجازه را به کاربران میدهد تا تصاویر خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی روی نقشه قرار دهند.
۳ ـ برنامه عروسی خود را گوگل تنظیم کنید: البته این ابزار شاید چندان به درد کاربران ایرانی نخورد؛ اما هدف از آن کمک به زوجهای جوان برای جمعآوری اطلاعات لازم در خصوص مراسم عروسی است.
۴ – Google nGrams: به دنبال واژهها بگردید و ببینید در یک سال این واژهها چند بار در حوزههای مختلف به کار رفته است.
۵– Google Fonts: اگر به دنبال قلمهای زیبا و منحصربفرد برای کار خود هستید، حتما سری به این ابزار بزنید.
۶– Google Topics : به شما کمک میکند تا روند تحول و سیر یک موضوع را در فضای وب دنبال کنید و اوج و فرود آن را در بازه زمانی خاص ببینید.
۷– Google Timer: مرورگر خود را باز کنید و در گوگل تعداد دقایق یا ساعات را وارد و بعد از آن عبارت Timer را وارد کنید تا گوگل یک شمارش معکوس را برای شما آغاز کند.
۸ – Google Art Project : در این سرویس میتوانید برخی از مهمترین و مشهورترین آثار هنری جهان را با تصاویری با وضوح بالا ببنید.
۹– Google Sky : اگر به نجوم و ستارگان علاقهمندید، میتوانید با این ابزارشبیه به Google Earth در کهکشان ها سیر و سیاحت کنید.
۱۰– Google Scholar : اگر دانشجو هستید به هیچ وجه این ابزار را از دست ندهید. در این سرویس گوگل برای شما حجم عظیمی از ژورنالهای معتبر و حرفه ای را رایگان ارائه میکند.