موفقترین متن ترغیبی برای فروش، متنی است که بر خواننده تمرکز دارد. بیشتر صاحبان کسبوکار این قانون طلایی را نادیده میگیرند. با دقت به متن وب خویش نگاه کنید. آیا پر از اشاراتی به «من» و «ما» است؟ به جای استفاده از جملاتی مانند «من نرمافزار مدیریت سررسید خویش را با درنظر دریافت صاحبخانههای پرمشغله طراحی کردهام» میتوانید از چنین جملهای استفاده کنید: «نرمافزار مدیریت زمان جدید شما، مایه آزاد شدن ساعاتی از زمان شما میشود الی بتوانید وقت اکثریت را با خانوادهتان سپری کنید.» در متن ترغیبی فروش خویش به دنبال واژههای «من» و «ما» بگردید و آنها را با «شما» جایگزین کنید.
آزمون ۸: ضرورت را در متن خویش القا کنید و خوانندگان را متقاعد کنید که همین اکنون از شما خرید کنند!
خوانندگان را متقاعد کنید که هماکنون از شما خرید کنند
بسیار مهم است که متن ترغیبی فروش، پرماسیدن بایستگی را به بازدیدکنندگان القا کند و آنها را ناچار کند که هماکنون از شما خرید کنند. بهترین مکان برای این کار، نزدیک انتهای نامهی فروش، و کم و بیش به دکمهی تکنیک های کسب ترافیک بیشتر فراخوان است که بازدیدکننده را به اقدامی نظیر خریدن، عضو شدن و… فرامیخواند. در اینجا چند باره از موثرترین راهها برای ایجاد دانستن بایستگی را بیان میکنیم. میتوانید هر یک از این راهها را برای متن فعلی خویش امتحان کنید:
تخفیف بها را برای مدت زمانی اندک ارائه دهید، به صورتی که بازدیدکنندگان برای برخورداری متعلق به تخفیف، باید پیش از تاریخ معینی از شما خرید کنند.
در صورت خرید بازدیدکنندگان در چارچوب زمانی خاص، پاداشهایی اضافه ارائه دهید.
تنها شمار محدودی از محصولات یا خدمات خود را ارائه دهید.
میزان محدودی از پاداش را ارائه دهید.
آزمون ۹: هر نوع اشاره به «خریدن» را از ناحیهی بالای صفحه حذف کنید
حذف هر گونه به اشاره به خرید
مردم معمولا برای دسترسی به اطلاعات مجانی وارد اینترنت میشوند. اگر در متن خود، جذب مشتری را خیلی زود آغاز کنید، ممکن است که در پایان آنها را از دست بدهید، قبل از آنکه بتوانید آنها را به مشتریان خویش مبدل کنید. پیش درآمد باید با مطرح کردن مشکلی که با آن روبهرو هستند (همانگونه که در آزمون ۵ به طور خلاصه روشنگری دادم) و اینکه چگونه میتوانید مشکل آنها را حل کنید، آنها را به مطالب خود علاقهمند کنید. پس از دستیابی به این هدف، میتوانید فروش فرآورده به آنها را آغاز کنید.
راهی ساده برای شفا لحن نامهی فروش، حذف تمامی اشارهها به «خرید»، «قیمت» و «فروش» از ناحیهی بالایی صفحه است. سپس نتایج به دست آمده را با متن پیشین خویش سنجش کنید. فراموش نکنید که پیش از علاقمند شدن خواننده به فرآورده و جلب اعتماد او برای خرید، هیچ اشارهای به خرید یا هزینه نکنید.