قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

با POWERUP DART هواپیماهای کاغذی را با گوشی کنترل کنید

استارتاپ پاورآپ دارت پروژه‌ای در کیک‌استارتر قرار داده است که البته شاهد واپسین ساعت‌های جذب سرمایه‌ی آن در این سیستم هستیم. پاورآپ دارت، کنترل هواپیماهای کاغذی را با استفاده از گوشی‌ هوشمند برای کاربران ممکن می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که پاور آپ پیش از این نیز محصول مشابهی راهی بازار کرده بود، حال آنکه آخرین محصول رونمایی‌شده توسط این کمپانی بهبودهای متعددی به خود دیده است؛ به‌طوری‌که می‌توان با استفاده از کیت پاورآپ و هواپیماهای کاغذی، مانورهای مختلفی نیز از طریق گوشی‌ هوشمند انجام داد.

با استفاده از ماژول گیره مانندی که پاور آپ توسعه داده است و نصب آن روی انواع هواپیماهای کاغذی، می‌توان با هر بار شارژ، هواپیمای کاغذی را ۱۰ دقیقه به پرواز درآورد. ضمنا این ماژول تنها برای پرواز درآوردن کاربرد ندارد و می‌توان از طریق گوشی، هواپیما را در حال پرواز کنترل کرد. برای مثال با تکان دادن گوشی می‌توان سکان هواپیما را تکان داد و در نتیجه مسیر حرکت را عوض کرد.

مؤسس استارتاپ و طراح این سیستم که یک طراح صنعتی و در عین حال یک خلبان است، اعلام کرده که ایده‌ی تولید این محصول از سال ۲۰۰۷ به ذهن وی خطور کرده است. استفاده از این ایده زمانی شکل گرفت که وی در تلاش برای آموزش آیرودینامیک پرواز به کودکان بود. کمپین ایجادشده برای پاورآپ دارت به اندازه‌ای در کیک‌استارتر مورد استقبال قرار گرفته که در حال حاضر اولین کمپین موفق این پلتفرم است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در صفحه‌ی کیک استارتر این پروژه، هر دستگاه از این ماژول با قیمت ۲۹ دلار به فروش می‌رسد و خریداران می‌توانند ماژول خود را در ماه دسامبر دریافت کنند. هدف جمع‌آوری سرمایه برای پاورآپ ۲۵ هزار دلار بود که در حال حاضر و طی آخرین ساعات کمپین، نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار سرمایه جذب شده است.

نگاهی به ردیاب سامسونگ کانکت تگ

سامسونگ در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش در سن‌فرانسیسکو از یک گجت کوچک با عنوان Connect Tag رونمایی کرد. 

کمپانی سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سن‌فرانسیسکو، از گجت کوچکی رونمایی کرد که از فناوری شبکه‌ی Narrowband استفاده می‌کند. به لطف استفاده‌ی کانکت تگ از این فناوری، کاربران می‌توانند همیشه حیوانات خانگی، بچه‌ها، کلیدها و حتی کیف‌هایشان را ردیابی کنند و خیالشان از بابت گم نشدن آن‌ها راحت باشد. سامسونگ کانکت تگ نخستین گجتی است که از اینترنت اشیاء استفاده می‌کند و در کنار آن از دو استاندارد مهم Cat M1 و NB-IoT پشتیبانی می‌کند. 

به محض این‌که گجت سامسونگ کانکت تگ که پهنایی معادل ۴.۲ در ۴.۲ سانتی‌متر و ضخامتی معادل ۱.۲ سانتی‌متر دارد، به گوشی هوشمند شما متصل شد، می‌توانید با بهره‌گیری از اپلیکیشن مخصوص، در هر زمانی که بخواهید مکان دقیق آن را پیدا کنید. کانکت تگ برخلاف دیگر ردیاب‌ها، توانایی اتصال مستقیم به اینترنت دارد؛ بنابراین می‌تواند تا فواصلی طولانی کار کند و مکان دقیقش را به شما اطلاع دهد. ردیاب‌های شناخته‌شده‌ای همچون Tile برای مشخص کردن مکان خود، باید با دستگاهی در همان نزدیکی از طریق بلوتوث اتصال برقرار کند.

سامسونگ کانکت تگ / Samsung Connect Tag

با روشن کردن جی‌پی‌اس و وای‌فای می‌توانید مکان دقیق این ردیاب را مشخص کنید

به علاوه، اپلیکیشن مخصوص این ردیاب ویژگی‌هایی نظیر  Geofencing یا همان تعیین محدوده‌ی جغرافیایی نیز به شما ارائه می‌دهد. برای نمونه، اگر سگ شما به حیات پشتی خانه فرار کرد، یک نوتیفیکیشن به‌صورت خودکار روی گوشی‌ شما ظاهر می‌شود. بدون‌ شک والدین هلیکوپتری(پدر و مادری که بیش از حد درگیر زندگی فرزندشان هستند) خواهند توانست استفاده‌ی ویژه‌ای از این ردیاب داشته باشند؛ چرا که می‌توانند تعیین کنند که هر موقع فرزندشان به مدرسه رسید، برای آن‌ها یک نوتیفیکیشن ارسال شود.

به لطف پشتیبانی سامسونگ کانکت تگ از ویژگی Samsung SmartThings Cloud، می‌توانید برای این گجت مشخص کنید که اگر شما صبح‌هنگام وارد آشپزخانه شدید، قهوه‌ساز به‌طور خودکار روشن شود. این کار در واقع به لطف پشتیبانی این گجت از ویژگی WPS (سیستم موقعیت‌یابی وای‌فای) امکان‌پذیر شده است. WPS به هنگام کار نکردن GPS، می‌تواند به‌خوبی جای آن را پر کند.

سامسونگ کانکت تگ / Samsung Connect Tag

باتری داخلی این گجت را می‌توان به وسیله‌ی پورت میکرو یو‌اس‌بی شارژ کرد. به‌ علاوه در قسمت جلویی آن، یک چراغ ال‌ای‌دی برای اعلام وضعیت شارژ وجود دارد

اوج نوآوری سامسونگ در طراحی کانکت تگ به بخش داخلی آن مربوط می‌شود؛ سامسونگ موفق شده است این گجت را به دو استاندارد LTE Cat M1 و NB-IoT مجهز کند. این استانداردها، باعث می‌شوند که سامسونگ کانکت تگ کمترین مصرف انرژی ممکن را داشته باشد و خوشبینانه می‌توان انتظار داشت که در آینده، شاهد تجهیز تعداد بیشتری از دستگاه‌های اینترنت اشیاء به این استانداردها باشیم.

متأسفانه کانکت تگ با همه‌ی خوبی‌هایی که دارد، در بخش باتری از خود ضعف نشان می‌دهد؛ چرا که با یک بار شارژ کردن، می‌توان تنها تا ۷ روز از آن استفاده کرد. کمپانی GSMA پیش‌تر در اظهاراتش گفته است دستگاه‌هایی که از فناوری اینترنت اشیاء یا شبکه‌ی Narrowband استفاده می‌کنند، توانایی این را دارند که با یک بار شارژ کردن، تا ۱۰ سال (!) دوام بیاورند؛ البته این کمپانی تاکنون نام هیچ گجتی را که بتواند چنین شارژدهی طولانی‌مدتی داشته باشد ذکر نکرده است.

سامسونگ کانکت تگ / Samsung Connect Tag

سامسونگ کانکت تگ یک گزینه‌ی عالی برای والدینی است که کنترل زیادی روی فرزند خود دارند؛ چرا که می‌توان در تنها چند ثانیه، آن را به کوله‌پشتی کودک متصل کرد

سامسونگ گفته است ردیاب کانکت تگ که هنوز قیمت نهایی‌اش مشخص نشده، ابتدا قرار است در کشور کره‌ی جنوبی عرضه شود. بهتر است بدانید که علاوه بر پرداخت هزینه‌ای مشخص برای خرید این گجت، کاربران لازم است به‌طور ماهانه هزینه‌ای اندک به‌عنوان عوارض داده به سامسونگ پرداخت کنند. 


سئو چیست؟ سئو سایت چیست؟

سئو چیست؟

سئو چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

چرا سئو برترین روش است؟

در پیوستگی به رسیدگی و پاسخ به سوالات فوق خواهیم پرداخت و با تعاریفی که از سئو برای شما ذکر خواهیم نمود مفاهیم کلی سئو را بصورت کامل درک خواهید نمود.


سئو چیست و از کجا آمده است؟

تاریخچه سئو

واژه سئو که یک کلمه مخفف انگلیسی بصورت SEO است اقتباس از حروف ابتدای کلمات Search Engine Optimization  است که در برگردان آن به فارسی عبارت است از " بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو" . این کلمه که احد از واژگان نوین در نزاکت لغات است پس از پیدایش و البته ترقی موتورهای جستجو پدیدار شد.


تاریخچه سئو


 


در واقع هنگامی که پدیده جهانی اینترنت به همگان شناسایی شد دسترسی به اطلاعات این شبکه به سختی امکان پذیر بود. چرا که اگر میخواستید از اطلاعات یک سایت کاربرد نمایید باید تمام مشخصات آن را از پیش می دانستید. به همین منظور برای حل این جستار فهرست ها یا همان دایرکتوری ها معرفی شدند. در دایرکتوری ها، سایتها می توانستند ثبت نام نمایند تا سایت آنها در بخش باره عقیده نمایش دیتا شود ولی بعد از مدتی با فزونی وب سایتها، دایرکتوری ها دیگر پاسخگو نبودند. برای پوشش این مشکل، موتورهای جستجو آفرینش شدند. گوگل اولین موتور جستجوست که شروع به شغل نمود. در ساحل آن موتورهای جستجوی دیگر نیز آغاز به شغل نمودند که برای نمونه می تاب از yahoo , MSN, Bing, Yandex اسم برد. خدمات برتر گوگل مایه شد لغایت بعد از مدتی به عنوان برترین و دوست داشتنی ترین موتور جستجو در گیتی شناسایی گردد. با محبوبیت روز افزون موتورهای جستجو و علایق کاربران به بسط دادن اولین سایتهایی که می بینند، رقابت برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل با روشهای متنوع بسیار زیاد شد. این رقابت را در اصطلاح سئو (SEO)  می نامند.


سئو برای گوگل چیست



در نخست سئو روشهای ساده تری داشت و بعضی کسان با سوء به کارگیری نقص های موتور جستجو سایت خویش را سریعا به صفحه نخست گوگل می رساندند. ولی امروزه پیشرفت قابل ملاحظه گوگل مایه شده است که رسیدن به صفحه نخست گوگل به سادگی امکان پذیر نباشد و به راستی با الگوریتمهای پیچیده ای که دارد مایه شده است که سایتهایی که بصورت واقعی و مفید فعالیت می کنند به صفحات نخست مسیر یابند.


سئو چگونه به سوداگری شما کمک می کند؟

عملکرد بی اندازه گوگل در این گویه را می تاب اینطور تفسیر نمایش داد که کاربران کمتر زمانی است که اثناء جستجو به نتایج صفحات بعدی گوگل بیچارگی پیدا می کنند. این باره محبوبیت و استفاده از گوگل را دو چندان کرده است و به همین علت کاربران برای هر کاری بدون درنگ به سراغ گوگل می روند.


بهبود سوداگری در سئو



از طرف سایر هنگامی که کاربر موضوعی را جستجو کرد بی گمان به سوژه علاقمند است و یا نیازمند محصولی خاص است پس کاربرانی که از راه موتور جستجو وارد سایت می شوند با گمان کردن فوقانی تبدیل به مشتری شما خواهند شد.

با پروا به دو موضوع فوق می نا اهمیت سئو سایت را فهم نمود. هنگامی که شما بر روی سئو سرمایه گذاری می کنید در واقع بر روی هدفمندترین روش بازاریابی تمرکز کرده اید. اما با توجه به تخصصی شدن فرمایش سئو، اینکه سئو شما توسط چه کسی سپریدن گردد خویش سوالی اساسی است که در پیوسته به آن خواهیم پرداخت.

پیش از اینکه استجابت سوال فوق را دهیم با گونه ها سئو آشنا می شویم لغایت استجابت سوال فوق در رابطه با برگزیدن فرد مناسب جهت سئو چیست هسته ای سایت برایتان قابل فهم باشد.


انواع روشهای سئو سایت

سئو سایت بصورت کلی با سه روش که به نامهای سئو سفید، سئو سیاه و سئو خاکستری انجام می گردد. این روشها ویژگی هایی دارند که می تاب از روی قول ها و وعده و وعیدهای شخص سئوکار، طریق سئو آن شخص را تشخیص داد.


سئو چیست



سئو سفید چیست

این روش که به طور قطع برترین روش سئو است برگرفته از  اصول درست و محبوب گوگل است و در واقع سایتی که با به کارگیری سئو سفید به صفحه اول گوگل راه پیدا می کند به سادگی جایگاهش را از دست نخواهد داد. گوگل این سایت ها را زیاد دوست دارد و در بسیاری مواقع حتی در چهره بروز مشکلات گذرا نیز جایگاه سایت را دستخوش تغییر قرار نخواهد داد. از ویژگی های سئو سایت به شیوه سفید می نا موارد پایین را بازگو کرد.

اینتل ابزارهای پوشیدنی را بخشی از رویکرد خود به اینترنت اشیا می‌داند


اینتل برخلاف روال مرسوم، عقیده دارد ابزارهای پوشیدنی و اینترنت اشیا در حقیقت دو بخش از یک مجموعه هستند. این کمپانی رهبری بازار موبایل را بدست نیاورد، اما به نظر می‌رسد دوست ندارد بازار ابزارهای پوشیدنی را نیز از دست بدهد.

 ظاهرا اینتل در حال سرمایه‌گذاری‌ سنگین در بخش‌های مختلف پوشیدنی‌های هوشمند است. این استراتژی اینتل در حقیقت با ماموریت بزرگ‌تر شرکت در راستای تامین تکنولوژی مورد نیاز برای اینترنت اشیا قرار گرفته و در آن ادغام شده است.

اینتل نه تنها اجزای مورد نیاز برای ابزارهای هوشمند پوشیدنی را تولید خواهد کرد، بلکه این شرکت در حال طراحی ابزارهای پوشیدنی اختصاصی خود بوده و به همین منظور با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی مد و نیز خرده‌فروشی‌ها برای عرضه‌ی آن همکاری می‌کند. این دستگاه‌ها قرار است جریانی از داده‌ها و اطلاعات را به زیرساخت اینترنت اشیای اینتل سراریز کنند. نتیجه‌ی امر اینکه، زیرساخت ارائه شده توسط اینتل برای اینترنت اشیا، با تحلیل و منطقی سازی داده‌های حاصل از ابزار پوشیدنی شما، به ارائه‌ی بینش مناسبی از سبک زندگی‌تان خواهد پرداخت که برای نمونه، میزان خواب مورد نیاز یا سطح فعالیت بدنی بهینه از خروجی‌های آن خواهند بود.

مایک بل، رئیس و مدیر عمومی بخش دستگاه‌های جدید اینتل طی گزارش مطبوعاتی کوتاهی در سان‌فرانسیکو می‌گوید این شرکت، "ابزارهای پوشیدنی را بعنوان قسمت شخصی اینترنت اشیا در نظر می‌گیرد". وی در ادامه منظور خود را چنین شرح می‌دهد:

این دستگاه‌ها [ابزارهای پوشیدنی] در واقع نمایی از وجود خود شما و نیز شیوه‌ای که مایل هستید بر اساس آن دیده شوید هستند. در همین حین، ما در تلاش هستیم تا این ابزارها را هوشمند و کاربردی کنیم.

intel-mike-bell

اینتل انتظار دارد تا سال 2020 میلادی شاهد حضور 20 میلیارد دستگاه در حوزه‌ی اینترنت اشیا در بازار مصرف باشیم که از این میزان، 400 میلیون آن‌ها ابزارهای پوشیدنی خواهد بود. اینتل پلتفرم اینترنت اشیا خود را به گونه‌ای ساختاردهی کرده که ابزارهای پوشیدنی در آن بعنوان راه‌حل‌های end-to-end مورد پشتیبانی قرار گیرند. شرکای برنامه‌ی ابزارهای پوشیدنی اینتل، همه‌ی بخش‌های مورد نیاز اعم از چیپ پردازشی تا پرتال نمایش اطلاعات را دریافت خواهند کرد که از طریق آن از نحوه‌ی مورد استفاده قرار گرفتن دستگاه مطلع خواهید شد. بل در ادامه می‌افزاید:

همه‌چیز در حال هوشمند شدن است. هر بار که به نظرسنجی‌ها نگاه کنید می‌بینید آمار و ارقام مربوط به این حوزه مدام در حال رشد و افزایش است. ابزارهای پوشیدنی بخش کوچکی از این حوزه هستند، اما با این وجود، قسمت مهمی از ارقام را به خود اختصاص می‌دهند.

اینتل در راستای دستیابی به اهداف خود، همکاری‌هایی با سازنده‌ی ساعت‌های Fossil و برند معروف فشن و مد،  Opening Ceremony در کنار سازنده‌ی عینک‌ Luxxotica برقرار کرده تا با دست پر به سراغ ماموریت بزرگ خود برود.

این بازیگران نه چندان سنتی، در حال فهمیدن این مساله هستند که همه‌چیز به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود و محصولات آن‌ها از این قاعده مستثنی نیست. تکنولوژی هم‌اکنون در نقطه‌ای قرار دارد که می‌تواند با محصولات آن‌ها ادغام شود و خوشبختانه ما با آن‌ها به شراکت و همکاری پرداخته‌ایم تا بهترین ابزارهای پوشیدنی دنیا را تولید کنیم.

اینتل تمرکز خود را بر روی بازار اینترنت اشیا در قسمت‌های مهمی نظیر کالاهای مصرفی، صنعتی، و حوزه‌ی سلامت گذاشته و ابزارهای پوشیدنی به خوبی در تک تک این بخش‌ها مورد استقبال قرار خواهد گرفت. در ابتدای سال میلادی، اینتل کمپانی Basis Science را به تصاحب خود درآورد که سازنده‌ی باتجربه‌ی ساعت‌های هوشمند با قابلیت کنترل سلامت و سنجش سیکل خواب کاربران بود. چنین دستگاه‌هایی در نهایت برای شناخت شما مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اینتل افزون بر این، یک جفت هدفون نیز تولید کرده که ریتم ضربان قلب شما را ثبت کرده و به فضای ابری ارسال می‌کنند.

ابزارهای پوشیدنی، راه بسیار جالبی برای تعامل با محیط اطراف فراهم می‌کنند. دستگاه‌های پوشیدنی می‌توانند به راهی برای شناسایی شما تبدیل شوند.

intel-wearables

بل معتقد است در حال حاضر بازار ابزارهای پوشیدنی به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که ردیاب‌های سلامتی و تناسب اندام با قیمت زیر 200 دلار یک بخش، ساعت‌های هوشمند و دستبندها با قیمت 200 تا 400 دلار در قسمت دیگر، و سپس دستگاه‌هایی که روی سر گذاشته خواهند شد نظیر هدفون‌ها و عینک گوگل با حدود قیمت 1000 دلار قسمت دیگری از آن را به خود اختصاص داده‌اند.

ما فکر می‌کنیم برای اینکه حوزه‌ی ابزارهای پوشیدنی واقعا گرم و پر رونق شود، لازم است تکنولوژی و فشن با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند. بهترین نکته برای گوگل گلس در این برهه، این است که مردم در خصوص این ایده به صحبت و گفتگو می‌پردازند و در نهایت مورد پذیرش عموم قرار خواهد گرفت.


هاب دی-لینک، راهکاری برای هوشمند سازی منازل

دی-لینک درصدد معرفی هاب ارتباطی خانه‌ی هوشمند DCH-G020 است. براساس اطلاعات منتشر شده، این محصول گواهی مربوط به کمیسیون مخابرات ایالات متحده را دریافت کرده است. احتمالا دی‌-لینک این محصول را به‌همراه متعلقات آن در نمایشگاه CES 2015 معرفی خواهد کرد.

هاب خانه‌های هوشمند دی-لینک قادر است تا انواع لوازم خانگی و سنسور‌ها را از طریق امواج Z یا Z Wave شناسایی کند. همچنین در کنار قابلیت ارتباط با لوازم خانگی هوشمند، این هاب توانایی اتصال به ابزار‌های وای-فای را نیز دارا است. Z Wave پروتکل ارتباطی بی‌سیمی است که برای ارتباط لوازم خانگی هوشمند و به منظور اتوماسیون منازل تعریف شده است. Z Wave شامل امواج بی‌سیم با فرکانس پایین است که در لوازم خانگی از جمله سیستم‌های روشنایی، سنسورهای سنجش دما، دوربین‌های مدار بسته و کنترل‌کننده‌های درب و پنجره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هاب دی‌-لینک قادر است با انواع سنسورها و دوربین‌های مدار بسته علاوه بر محصولات خود دی‌لینک ارتباط برقرار کند.

DLinkInt

علاوه بر عرضه‌ی هاب مخصوص ارتباط ابزار‌های مختلف در خانه‌های هوشمند، دی‌لینک برای اولین بار، انواع سنسور‌های Z Wave را نیز معرفی می‌کند که در تصویر فوق قابل مشاهده هستند. قابلیت اتصال به ابزار‌های وای-فای، امکان اتصال به مودم بی‌سیم را نیز به این هاب می‌دهد. همچنین می‌توان با اتصال گوشی‌هوشمند به این هاب از طریق وای-فای و با استفاده از QR Code به لوازم خانگی مجهز به ارتباط Z Wave متصل شده و به کنترل آن‌ها پرداخت. هنوز صحبتی از قیمت تعیین شده برای این هاب به میان نیامده است. دی-لینک با حضور در نمایشگاه CES 2015 قابلیت‌های این هاب را نمایش خواهد داد.