قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو منفی

اخیرا در زمینه سئو سایت موضوع سئو منفی پررنگ تر از قبل شده است. سئو منفی به تکاپو هایی گفته می شود که مایه کاهش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو و وانگهی تفریق بازدیدکنندگان سایت را به به اتفاق دارد. حال امکان دارد این کار و جنبش ها یا از طرف خودتان باشد یا هم از طرف رقیبان تان برای مقابله با کامیابی تان.


خرید و فروش بک لینک احد از تکاپو هایی است که گوگل تارنما را جریمه می کند. درنتیجه لینک هایی که برای سایت خود کسب می نماییم می تواند مشکلاتی را برای ما به وجود آورد. پس ممکن است دیگران لینک هایی را به سایت ما بدهند که ما مبتلا سخت شویم. اینجاست که سئو منفی وارد می شود. سئو منفی چیست یک وبمستر و مدیر سایت می تواند با به کارگیری ابزارهای مدیریتی همانند Google webmaster رفتارهای مشکوک سایرین برای ایجاد سئو منفی در سایت خویش را شناسایی کنید. نمونه هایی از این اثر های به هستی آمده عبارتند از:

• دریافت تعداد زیادی بک لینک از حوزه هایی همانند biz ، .p. و … . کل ی این لینک ها غیرطبیعی نیستند ولی برای یک سایت ایرانی گرفتن بک لینک زیاد از این گونه آدرس ها کاملا غیرطبیعی خواهد بود.

• گرفتن تعداد زیادی بک لینک از تارنگار های غیر مرتبط

• اخذ بک لینک از سایت های غیر اخلاقی


مواردی که در بالا ذکر شده، برای اخذ این لینک ها هزینه زیادی پرداخت نمی شود و حتی شماری از آن ها نیز مجانی هستند. بعد رقیب شما به راحتی و با پرداخت خرج ای محدود می تواند شمار زیادی بک لینک نامناسب به سایت شما سرریز کند و سایت شما را با دشوار مواجه سازد که یکتا از بدترین مشکلات، حذف سایت از نتایج موتور جستجو گوگل است.


چگونه جلوی گزند رساندن رقبا به سایت خود را بگیریم؟

گوگل برای بازدارندگی از رساندن این گزند از راه رقبا به تارنما خویش در  Google webmaster ابزاری به نام Disavow links قرارداده است که بوسیله آن مدیران سایت ها می توانند لینک سایت خود را از سایت های اسپم که ایجاد شده است، حذف نمایند. در این دست موزه بس است نام سایت اسپم را وارد کرده تا گوگل همگی لینک هایی که از این سایت ها به سایت شما ورودی دارند را نادیده بگیرد.

پیکسل بادز جدیدترین هدفون بی‌سیم گوگل معرفی شد

گوگل در جریان رویداد خود از هدفون‌ بی‌سیم جدیدی به نام Pixel Buds رونمایی کرد که از ماه نوامبر با قیمت ۱۵۹ دلار در رنگ‌بندی جذاب وارد بازار می‌شود. این هدفون را می‌توان با رنگ گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال ست کرد.

هدفون جدید گوگل از طراحی متمایزی بهره می‌برد. به عنوان مثال می‌توان به طراحی باز و کاهنده‌ی نویز اشاره کرد که امکان تنظیم اندازه‌ی حلقه‌ی آن وجود دارد و نیازی نیست آن را کاملا در گوش خود فرو کنید.

همچنین یک تاچ‌پد لمسی در قسمت راست ایرباد گوگل تعبیه شده است که به شما اجازه می‌دهد روی پخش موسیقی، تنظیم صدا و پاسخ به تماس‌های ورودی کنترل داشته باشید. علاوه بر این با لمس تاچ‌پد مورد نظر می‌توانید به گوگل اسیستنت دسترسی داشته باشید و از دستورات صوتی برای پخش موسیقی، ارسال متن یا مشخص کردن مسیر پیاده‌روی استفاده کنید. بعد از شنیدن صدای هشدار، با دو بار زدن روی قسمت راست ایربادز می‌توانید به گوگل اسیستنت بگویید که پیام را برای شما بخواند.

گوگل اشاره کرده است که دارندگان گوشی‌های پیکسل به‌طور ویژه‌ای می‌توانند از ترجمه‌ی هم‌زمان پیکسل بادز و گوگل ترنسلیت استفاده کنند. هدفون گوگل می‌تواند صدای پخش‌شده را تشخیص دهد و در لحظه آن را به زبان مورد نظر ترجمه کند. زمانی که شخص مقابل صحبت می‌کند، می‌توانید ترجمه‌ی آن را در گوش خود بشنوید.

باتری پیکسل بادز گوگل پنج ساعت شارژدهی دارد که خیلی بد نیست. برای شارژ این هدفون باید آن را در کیس شارژ قرار دهید، اما پیکسل بادز مانند ایرپادز اپل کاملا بی‌سیم نیست. گوشی‌های هدفون با سیم به هم متصل شده‌اند. کیس شارژ پیکسل بادز از پورت یواس‌بی نوع سی بهره می‌برد و تنها به یک کابل برای گوشی پیکسل و پیکسل بادز نیاز دارید.

چرا گوگل به سخت افزار نیاز دارد

آیا فکر می‌کنید سلطه در حوزه‌ی جستجوی اینترنتی و ایمیل، توسعه‌ی کروم و سرویس یوتیوب به علاوه یک پروژه‌ی خودروی خودران و بزرگترین کسب‌وکار بازاریابی در تاریخ جهان به اندازه‌ای کافی خواهند بود تا گوگل را مشغول و سرگرم نگاه دارند؟ قطعا فکر نمی‌کنید که اهالی مانتین ویو بی‌مقدمه تمایل به ورود به عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند پیدا کرده‌اند. این عرصه، بازار به‌شدت تکامل‌یافته‌ای است که جز سامسونگ و اپل برای هیچ بازیگر دیگری پولساز نیست؛ با این وجود گوگل به لطفاندروید در نقطه به نقطه‌ی این میدان پررقابت حاضر است.

و اکنون گوگل همین چند روز پیش و در جریان رویداد روز چهارشنبه‌ی خود، دومین نسل گوشی‌های هوشمندش به نام‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال را معرفی کرد. این شرکت علاوه بر پیکسل‌های جدید، از یک لپ‌تاپ مبتنی بر سیستم‌عامل کروم به نام پیکسل‌بوک، هدست واقعیت افزوده‌ی دی‌دریم و اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی نیز رونمایی کرد. گوگل با به خدمت گرفتن ۲۰۰۰ تن از مهندسان اچ‌تی‌سی با سرعت بالایی قادر به ساخت سخت‌افزار بیشتری شده است. درست یا غلط، هوشمندانه یا احمقانه؛ گوگل اکنون یک کمپانی سخت‌افزاری است.

البته حق با شما است. گوگل یک تازه‌وارد در عرصه‌ی سخت‌افزار به حساب نمی‌آید. تیم نکسوس مسئول ساخت گوشی بوده و تیم پیکسل مشغول ساخت کروم‌بوک، تبلت و اکنون گوشی است. تیم آرا که بخشی از واحد ATAP گوگل است، در تلاش برای ساخت گوشی‌های مخصوص خودشان بودند. تیم دیگری مسئول کروم‌کست است. یک تیم مشغول گوگل وای‌فای و تیم دیگری درگیر کار روی هدست دی‌دریم بوده است. آیا ستاپ باکس ناموفق نکسوس کیو را نیز به خاطر می‌آورید؟ بله، همه‌ی محصولات یادشده ساخت گوگل هستند. تمام این محصولات یک هدف یکسان را دنبال می‌کردند. آن‌ها در پی این بودند تا به توسعه‌دهندگان و کاربران نشان دهند که چگونه نرم‌افزار گوگل می‌تواند به خوبی روی سخت‌افزار مناسب اجرا شود. اما مشکل اصلی این بود که تمام این‌ها، محصولات بی‌اهمیت و محدودی بودند که به سختی منجر به شکل‌گیری نوآوری چندانی در بازار شدند. اما در سال ۲۰۱۶ ورق برگشت و گوگل سرانجام سرنوشت خود را محکم‌تر در دستان خودش گرفت.

همان‌طور که آن‌ها می‌گویند، سخت‌افزار همانند نامش سخت و یک کسب‌وکار خشن با حاشیه‌ی سود پایین، اما به شدت مهم است. ساخت گجت در خانه، این فرصت را به گوگل می‌دهد تا خود را فراتر از توانایی تمام شرکایش اثبات کند. مهم‌تر از همه، این اقدام به گوگل این شانس را می‌دهد تا سرنوشتش را به مدت فزاینده و نامشخصی به ‌دست بگیرد.

اوی گرین‌گارت، تحلیلگر دیوایس و پلتفرم در موسسه‌ی گلوبال‌دیتا می‌گوید:

همانطور که فناوری‌های جدید به همراه گوشی‌های موبایل عرضه می‌شوند، گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که سخت‌افزار پیشرفته‌ی خودش چه اسپیکر هوشمند، هدست واقعیت افزوده، تانگو یا حتی اینترنت اشیا با دیگران متمایز باشد.

گوگل نیازمند سامسونگ است و سامسونگ را دوست دارد؛ اما به عنوان مالک و گرداننده‌ی یک پلتفرم، نمی‌خواهد کاملا به سامسونگ وابسته باشد.

Google Products

سامسونگ به جز فروشگاه نرم‌افزاری پلی‌استور و اپلیکیشن‌های غیرقابل جایگزین آن، به ندرت نیازمند اندروید است.

وابستگی به سامسونگ یک بازی خطرناک است. محصولات گلکسی، محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی تاکنون و رقیب اصلی آیفون هستند. اما هر سال می‌توانید دور شدن تدریجی سامسونگ از گوگل را حس کنید. سامسونگ اکنون بیکسبی، دستیار هوشمند اختصاصی خود را دارد که مستقیما با گوگل اسیستنت در رقابت است و به تدریج جایگاه اصلی خود را در گوشی‌های این شرکت پیدا می‌کند. علاوه بر این، سامسونگ مروگر، اپلیکیشن مدیریت ایمیل و پیام‌رسان اختصاصی خود را نیز ساخته است. در صورتی که سامسونگ در تلاش برای کاهش وابستگی خود به محصولات گوگل نباشد، این اپلیکیشن‌های اختصاصی کاملا بی‌مصرف خواهند بود. سامسونگ در مقابل هدست دی‌دریم، گیر وی‌آر خود را دارد. کره‌ای‌ها یک پلتفرم اختصاصی خانه‌ی هوشمند دارند که مستقیما در رقابت با نست، اندروید تینگز و دیگر محصولات خانه‌ی هوشمند گوگل است. در طول چند سال اخیر، سامسونگ به سختی مشغول توسعه‌ی تایزن، سیستم‌عامل اختصاصی خودش بوده که در حال حاضر در محصولات پوشیدنی این شرکت در حال اجرا است. سامسونگ به جز فروشگاه نرم‌افزاری پلی‌استور و اپلیکیشن‌های غیرقابل جایگزین آن، به ندرت نیازمند اندروید است.

تیم کوک: فناوری عینک واقعیت افزوده هنوز به بلوغ نرسیده است

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه جدیدش از فواید فناوری واقعیت افزوده گفته است.

تیم کوک هم‌اکنون در تور اروپا به سر می‌برد و روز سه‌شنبه در مصاحبه جدیدش از فواید فناوری واقعیت افزوده و همچنین ویژگی ARKit که در آیفون‌های جدید به کار رفته است، سخن گفت. 

در این مصاحبه کوتاه که از سوی سایت ایندپندنتانجام شد، کوک ترجیح داد بیشتر روی اطلاعاتی که در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال گفته شده بود، تاکید کند. در همان‌جا بود که اپل از ویژگی جذاب ای‌آر‌کیت رونمایی کرد.

مدیرعامل اپل از زمان معرفی رسمی ARKit تاکنون با رسانه‌های زیادی به صحبت پرداخته و تفاسیر متعددی را از این قابلیت ارائه کرده است. کوک همیشه سعی کرده در صحبت‌هایش تاکید ویژه‌ای روی ویژگی‌های نسخه جدید آی‌او‌اس و همچنین تعداد زیاد کاربران آن داشته باشد.

همان‌طور که بارها از او شنیده‌ایم، به لطف عرضه‌ی آی‌او‌اس ۱۱، آیفون هم‌اکنون بزرگ‌ترین پلتفرم واقعیت افزوده در دنیا به حساب می‌آید. از نظر تیم کوک، واقعیت افزوده یک فناوری مهم و در عین حال تامل‌برانگیز است. او همچون گذشته با اشاره به اینکه AR به فناوری‌های موفق فعلی اپل مثل لمس چندگانه شباهت دارد، گفت:

دوست دارم به سال ۲۰۰۸ فکر کنم، زمانی که اپ استور برای اولین بار در دسترس قرار گرفت. در آن زمان در این فروشگاه چندین اپلیکیشن وجود داشت و مردم پس از نگاه کردن به آنها می‌گفتند «اپ استور نمی‌تواند به هیچ موفقیتی دست پیدا کند». مدت‌ها گذشت و چیزهای مختلف مرحله به مرحله دست‌خوش تغییر شدند و رو به جلو حرکت کردند. البته این فرآیند بسیار پیچیده‌تر از آن‌چیزی بود که من برای‌تان شرح دادم. حال پس از گذشت‌ سال‌ها، شما به جایی رسیده‌اید که نمی‌توانید زندگی خود را بدون اپلیکیشن‌ها تصور کنید. وضعیت سلامتی‌تان روی یک اپلیکیشن خاص ثبت شده است. وضعیت پول‌هایتان، خریدهایتان، اخباری که دنبال می‌کنید و سرگرمی‌هایی که دارید همه و همه روی اپلیکیشن‌ها قرار گرفته‌اند. به نظر من، واقعیت افزوده نیز قرار است مسیری این چنینی را طی کند. این فناوری قرار است به همین اندازه دراماتیک باشد.

مدیرعامل فعلی اپل علاوه بر ارایه توضیحات بسیار در مورد فواید واقعیت افزوده، به صحبت کردن در مورد برنامه‌های اپل برای توسعه این فناوری تا حدی فراتر از آی‌او‌اس پرداخت. در این مصاحبه از کوک در مورد احتمال ساخت عینک واقعیت افزوده توسط اپل سوال شد و او در جواب گفت:

شایعات زیادی شنیده‌ می‌شود که بر اساس آنها، کمپانی‌های متعددی هم‌اکنون در حال کار روی چنین فناوری هستند. بدیهی است که ما از آن‌چه که هم‌اکنون رویش کار می‌کنیم، حرفی نخواهیم زد؛ اما تا همین حد می‌توانم به شما بگویم که فناوری AR ما قرار نیست فعلا چنین مسیری را پیش بگیرد. برای ساختن یک عینک واقعیت افزوده، هم به نمایشگر باکیفیت نیاز است و هم دیگر اقلامی که باید روی صورت خود قرار دهید. ساختن چنین محصولی بسیار چالش‌برانگیز است. 

کوک در ادامه صحبت‌هایش مجددا در مورد چالش‌های فنی پیش‌روی کوپرتینویی‌ها برای ساخت عینک واقعیت افزوده گفت. مدیرعامل اپل عنوان کرد که این کمپانی نمی‌خواهد فناوری خاصی را برای اولین بار ارائه دهد؛ هدف اصلی آنها، ارائه‌ی آن فناوری به بهترین شکل ممکن است:

ما نمی‌خواهیم فناوری‌هایمان کاملا جدید باشد؛ هدف ما «بهترین بودن» است. ما می‌خواهیم به مشتریانمان یک تجربه‌ی عالی ارائه دهیم.