قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو چیست؟

کلمه سئو SEO برگرفته از  Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و دربرگیرنده تکنیک‌های فنی و خلاقیتی است که مایه رشد وبسایت شما در موتور های جستجو می شود.


سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به شفا رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.


قرار دریافت اسم سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو زیاد ارزشمند است ، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی دانشمند است. این فرآیند مایه می شود شدامد رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی کامیاب سئو بدانند. این دوره آموزشی توسط تیم قدرتمند ابزار وردپرس ( ارائه قالب وردپرس ، افزونه و آموزش ) ارائه شده است.


هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟

از اینکه با وبسایت آلت وردپرس همراه هستید خوشحالیم ، منظور سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش بستگی بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده بدست کاربران است.


نمایش دادن بیشترین صفحات پیوسته با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشانه می‌دهد.


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد. ( به تعقیب بازدید افزایش فروش و … خواهیم داشت )

باعث برپایی برندینگ می شود. ( برند ها از اهمیت بسیاری در ایران برخوردارند )

باعث افزایش ترافیک وبسایت خواهد شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین ابزار برای تبلیغات است.

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

آموزش های آلت وردپرس مبنی بر سئو کلاه سفید است ، تکنیک‌ های آموزش بهینه سازی وب سایت در این تقسیم حائز ویژگی‌های پایین هستند:


با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند.

محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود.

تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو

تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که اثناء ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این پای بست، شناخته می‌شوند:


تلاش برای درمان رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو

هدایت از یک صفحه که ویژه موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر

هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای اثر دیتا شده در موتورهای جستجو است

مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ بعد زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و حقیر که کاربر توانا به خواندن متن نیست.

استفاده بیش از بی گمان کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت

ایجاد صفحات با کیفیت ذیل و محتوای بسیار مختصر که با واژه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

چطور عملیات استخراج ارز دیجیتال را در مرورگر خود مسدود کنیم

استخراج ارز دیجیتال به رمزگشایی یک واحد ارز رمزنگاری شده اطلاق می‌شود که آن واحد خود به چندین بخش‌ یا هش (Hash) رمزگذاری‌شده‌ تقسیم می‌شود. هر هش برای رمزگشایی به نیروی پردازشی نیاز دارد. برای تأمین این نیروی پردازشی به پردازنده‌های زیادی جهت رمزگشایی قسمت‌های کوچک هش‌ها و استخراج ارز نیاز است. بعضی گروه‌ها از روشی کم‌هزینه اما غیر اخلاقی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از کدهایی در سایت خود هنگامی که شما در وب‌سایت آن‌ها حضور دارید از سخت‌افزار شما بدون اطلاع برای استخراج یا ماینینگ استفاده می‌کنند. این عمل نادرست به دزدی رمزنگاری‌شده مشهور است. برخی استخراج‌کنندگان با نصب بدافزار روی سیستم شما این‌ کار را انجام می‌دهند که این وضعیت، توسط آنتی‌ویروس قابل شناسایی و برطرف شدن است؛ اما در مواردی که از مرورگر استفاده شود، روش‌های خاصی برای جلوگیری وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که برخی وب‌سایت‌ها به شما اطلاع می‌دهند که در مدت‌زمان حضور در سایت، به میزان مشخصی از پردازنده‌ی شما جهت استخراج استفاده می‌کنند؛ اما سایر وب‌سایت‌ها به این اندازه صادق نیستند.

بررسی عملکرد

اولین گام بررسی این است که متوجه شوید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. اگر فکر می‌کنید که سیستم شما در زمان استفاده از مرورگر رفتار متفاوتی دارد، این می‌تواند علامت واضحی برای این موضوع باشد. علائم خاصی وجود دارند که می‌توانند حاکی از درگیری پردازنده‌ی شما در استخراج ارز دیجیتال باشند.

افت عملکرد

این معمولا علامت واضحی است مبنی بر این‌که سیستم شما در حال انجام فرآیندی است که قرار نبوده انجام دهد. اگر عملکرد دستگاه شما به طرز غیر منتظره‌ای افت کرد و در نتیجه حرکت بین پنجره‌های باز سخت شد و سیستم تقریبا هنگ کرد، در این حالت باید بررسی را آغاز کنید. بهترین روش برای تست این است که ابتدا تمام افزونه‌های در حال اجرای مرورگر را غیر فعال و عملکرد پایه‌ی مرورگر خود را بررسی کنید. برای غیر فعال کردن افزونه‌ها مراحل زیر را انجام دهید.

با گرفتن کلیدهای Ctrl ،Shift و Esc تسک منجر را اجرا کنید. به زبانه‌ی Performance  بروید و Resource Monitor را باز کنید. همچنین می‌توانید با نوشتن عبارت Resource Monitor در منوی استارت، آن را اجرا کنید.

ماینینگ

بعد از انجام این‌کار به زبانه‌ی Overview بروید و اجازه بدهید برای ۲۰ دقیقه اجرا شود. نتایج به‌دست‌آمده عملکرد پایه و معمولی سیستم شما در حالت خنثی است. بعضی اوقات نشانه‌هایی از اجرا‌ی چندباره‌ی مرورگر مشاهده می‌شود که مخصوصا در مورد کروم طبیعی است و جای نگرانی نیست.

بعد از اینکه عملکرد پایه مشخص شد، از وب‌سایت‌های معمول خود بازدید کنید. نمودار عملکرد را زیر نظر بگیرید. مواردی از رشد و افت ناگهانی نمودار مشاهده خواهید کرد که طبیعی است؛ اما اگر افزایشی پایدار را دیدید و نمودار بالا رفت و پایین نیامد، می‌توانید مطمئن باشید که وارد وب‌سایتی شده‌اید که در حال سواستفاده از سخت‌افزار شما است.

افزایش دما

اگر سیستم شما بیش از حد معمول گرم می‌شود، این نیز می‌تواند نشانه‌ای از درگیری بیش از حدپردازنده باشد و نیاز به بررسی دارد. راه آسان برای سنجش این مورد، قرار دادن دست در مقابل فن برای سنجش دمای هوای خروجی است. راه دیگر، بررسی دمای قطعات از طریق ابزار تخصصی است.

ماینینگ

مسدود کردن ماینینگ

اگر شواهد کافی برای افت عملکرد سیستم خود دارید، گام منطقی بعدی مسدود کردن منبع این افت عملکرد خواهد بود؛ چرا که نمی‌توانید استفاده از تمام وب‌سایت‌های مشکوک را کنار بگذارید. به جای این‌کار، باید مرورگر خود را از اجرای کدهای ماینینگ منع کنید. دو پروژه‌ی اصلی در این خصوص وجود دارد؛ یکی MinerBlock و دیگری NoCoin. این دو افزونه‌ی کروم عملکردی مشابه مسدودکننده‌های تبلیغات دارند.

ماینربلاک (MinerBlock)

ماینربلاک ابزار ساده‌ای است که هرگونه فعالیت ماینینگ را به‌صورت لحظه‌ای زیر نظر دارد. این افزونهابتدا فعالیت را تشخیص می‌دهد و سپس آن را در مرورگر شما مسدود می‌کند. همچنین می‌توانید وارد تنظیمات آن شوید و به برخی سایت‌هایی که دوست دارید، اجازه‌ی استخراج بدهید یا بررسی کنید که چه میزان به ماینینگ کمک کرده‌اید. اگر این افزونه را نمی‌پسندید، گزینه‌ی دیگری نیز وجود دارد. ناگفته نمان که کاربران فایرفاکس می‌توانند از نمونه‌ی مشابه این افزونه یعنی CoinBlock استفاده کنند.

نو کوین (NoCoin)

نوکوین کارکردی مشابه ماینربلاک دارد؛ با این تفاوت که علاوه بر دادن اجازه‌ی ماینینگ به برخی وب‌سایت‌های دلخواه، می‌توانید برای زمان انجام ماینینگ نیز محدودیت قائل شوید. اجرای هم‌زمان دو افزونه‌ی یادشده توصیه نمی‌شود؛ زیرا خود این عمل باعث افزایش بار پردازشی دستگاه خواهد شد. اتفاقی که هدف از این آموزش جلوگیری از آن است. نوکوین برای فایرفاکس نیز در دسترس است.

نتیجه‌گیری

در مواردی، اگر وب‌سایت محبوب شما به جای استفاده از تبلیغات مزاحم، از استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند، شاید اشکالی نداشته باشد که اجازه‌ی ماینینگ به آن بدهید؛ اما همیشه در حین مرور اینترنت، باید توانایی کنترل این‌ را که چه کسی به سخت‌افزار شما دسترسی دارد داشته باشید. در پایان، اگر علاقه‌مند به استخراج ارز دیجیتال هستید، درباره‌ی آن به‌خوبی تحقیق کنید. اگر آگاهی کافی از کاری که انجام می‌دهید نداشته باشید، سخت‌افزار خود و هرکسی را که وارد این چرخه می‌کنید در معرض خطر قرار خواهید داد.

فیسبوک مکان‌های اجاره‌ای را به بازار خود اضافه کرد

فیسبوک به‌سرعت در حال گسترش خدمات Marketplace یا بازار خود است. این شبکه‌ی اجتماعی در جدیدترین اقدام خود، خانه‌های اجاره‌ای را با همکاری سایت‌های Apartment List و Zumper به بازار خود آورده‌ تا امکان جستجو بین صدها هزار مکان اجاره‌ای را برای کاربران آمریکایی فراهم کند.

این امکان در آغاز ارائه، فیلترهای جستجو بر اساس مکان، قیمت، تعداد اتاق‌خواب‌ و سرویس‌ بهداشتی، نوع اجاره و امکان نگهداری از حیوان خانگی و... را شامل می‌شود. صاحبان املاک امکان بارگذاری تصاویر ۳۶۰ درجه از ملک خود را نیز دارند که مشتری با استفاده از این مورد می‌تواند نمای کاملی از ملک را مشاهده کند.

بوئن پن، یکی از مدیران فیس‌بوک، می‌گوید:

Marketplace محلی است برای افرادی که دنبال خانه‌ی اجاره‌ای هستند. با اضافه کردن فهرست مکان‌های اجاره‌ای از Apartment List و Zumper، حالا کاربران می‌توانند گزینه‌های بیشتری برای پیدا کردن خانه در آمریکا پیش روی خود داشته باشند. ما با وسایل نقلیه شروع کردیم و حالا خانه‌های اجاره‌ای را نیز به بازار اضافه کردیم تا آسایش و راحتی را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم.

خارج کردن فایل ها از حالت زیپ بدون نیاز به دانلود در گوگل درایو

امروزه فایل‌ زیپ به‌عنوان یکی از فرمت‌های اصلی اشتراک‌گذاری اطلاعات در اینترنت شناخته می‌شند و در کنار فرمت‌هایی مانند PDF، بسیار محبوب است. برای خارج کردن فایل‌ها از حالت زیپ در محیط دسکتاپ، ابزارهایی مانند WinZip و 7Zip بسیار شناخته‌شده هستند. اما اگر این نوع فایل روی گوگل درایو قرار داشته باشد، چگونه آن را بازگشایی کنیم؟

فرض کنید مجموعه‌ای اسناد و تصاویر به ایمیل شما ارسال شده یا یک فایل زیپ حاوی فایل‌های یک فولدر روی کلاد به اشتراک گذاشته شده است. در روش معمولی، برای مشاهده و استفاده از محتوای فایل زیپ، ابتدا باید آن را دانلود و بعد اطلاعات مورد نظر را استخراج کنید. اما برای استخراج آسان‌تر فایل‌ها در گوگل درایو، می‌توانید از افزونه Zip Extractor بهره بگیرید.

Zip Extractor افزونه‌ای برای مرورگر کروم است که امکان استخراج محتوای فایل‌های زیپ در محیط گوگل درایو را به کاربر می‌دهد. اگر سروکار زیادی با فایل‌های موجود روی گوگل درایو خود دارید، این افزونه می‌تواند به مقدار چشمگیری در وقت شما صرفه‌جویی کند.

zip extractor

برای نصب این افزونه می‌توانید از وب استور کروم استفاده کنید؛ یا با ورود به محیط گوگل درایو، روی گزینه New کلیک و سپس More را انتخاب کنید. در آخر با انتخاب گزینه Connect More apps و جستجو در میان برنامه‌ها می‌توانید افزونه مورد نظر را دریافت کنید.

با نصب این افزونه قادر خواهید بود تمامی فایل‌های زیپ موجود در گوگل درایو خود را استخراج کنید. کافی است روی فایل مورد نظر راست کلیک و Open with the ZIP Extractor را انتخاب کنید. برای اولین بار گوگل از شما درباره مجوز دسترسی این افزونه به فایل‌ها سؤال خواهد کرد و دیگر نیازی به تعیین سطح دسترسی افزونه نخواهد بود. پس از انتخاب گزینه استخراج، چندین قدم دیگر برای تکمیل شدن فرایند لازم است.

zip extractor

افزونه ZIP Extractor به کاربر امکان انتخاب فایل‌های مورد نیاز برای استخراج را می‌دهد. به‌صورت پیش‌فرض تمامی محتوای موجود در داخل فایل زیپ استخراج خواهد شد. با انتخاب گزینه Extract Now، محتوای استخراج‌شده در پوشه‌ای جدید داخل پوشه فعلی قرار خواهد گرفت. نام پوشه مورد نظر همانند نام فایل زیپ انتخاب‌شده خواهد بود. گزینه‌های دیگری مانند اشتراک‌گذاری فایل‌های استخراج‌شده نیز توسط این افزونه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که فرایند بازگشایی فایل‌ها روی سرور صورت می‌گیرد و سرعت اینترنت کاربر تعیین‌کننده سرعت نمایش فایل‌ها خواهد بود.


چهار روش برای بهبود مدیریت ایمیل

شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما افراد در محیط کار به‌طور میانگین ۲۸ درصد از وقت خود را صرف خواندن ایمیل‌ و پاسخگویی به آن‌ می‌کنند؛ ایمیل‌هایی که معمولا با ایجاد وقفه در کار، بازدهی کارکنان پرمشغله را کاهش می‌دهند. بنابراین اگر بتوانید ایمیل‌های خود را بهتر مدیریت کنید، می‌توانید از هدر رفتن وقت و انرژی خود جلوگیری کنید.

از میان بخش‌های مختلف یک سازمان، گروه‌های کاری بازاریابی و فروش و همچنین خدمات مشترکین، روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنند. از سویی دیگر، ارسال ایمیل به مشتریان با حفظ آرامش و خونسردی و پاسخگویی به شکایات آن‌ها می‌تواند وقت و انرژی زیادی از کارکنان بگیرد. با این حال، روش‌های زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان وقت کمتری برای سر و کله زدن با ایمیل صرف کرد و بازدهی کارکنان را در محیط کار افزایش داد. البته قرار نیست به روش‌هایی مانند خالی کردن همیشگی صندوق ورودی متوسل شویم؛ چرا که روش‌های بسیار کارآمدتری برای مدیریت ایمیل‌ها در دسترس است. در ادامه به توضیح چند ترفند و روش کاربردی برای کاهش هر چه بیشتر دردسر مدیریت ایمیل‌ها و افزایش بازدهی در محیط کار می‌پردازیم.

اتوماسیون

اتوماسیون می‌تواند در ایجاد نظم کارهای غیر ضروری مؤثر باشد و از هدر دادن وقتتان جلوگیری کند. می‌توانید با اضافه کردن ابزارهایی به صندوق ورودی خود، کارهایی جزئی را با دردسر کمتری انجام دهید.

بومرنگ یکی از این ابزارهای اتوماسیون است. این افزونه، یک ابزار مدیریت وظیفه برای صندوق ورودی است و به شما این امکان را می‌دهد که ایمیل‌های خود را برای ارسال در یک ساعت خاص، زمان‌بندی کنید.

برای کاهش ترافیک ورودی ایمیل خود می‌توانید از ابزارهای لغو اشتراک خودکار استفاده کنید. به کمک این ابزار دیگر نیازی نیست که در هر ایمیل به دنبال گزینه لغو اشتراک بگردید و می‌توانید تنها با اضافه کردن ابزارهای UnListr برای Outlook و Unsubscribe Button برای کروم، اشتراک‌های ایمیلی خود را لغو کنید.

ابزار اتوماسیون دیگری که می‌تواند برای مدیریت ایمیل‌ها به شما کمک کند، میکس‌مکس (MixMax) است. این ابزار امکاناتی از قبیل زمان‌بندی فوری، رهگیری و نظرسنجی را به حساب کاربری ایمیل شما اضافه می‌کند. همانند بومرنگ، میکس‌مکس این امکان را به شما می‌دهد که ایمیل‌های خود را برای ارسال در آینده زمان‌بندی کند. علاوه بر این می‌توانید با ادغام این ابزار با پلتفرم سیلزفورس (Salesforce) بخش مدیریت ارتباط با مشتری کسب‌وکار خود را ارتقاء دهید.

ریتم‌سازی

برای بررسی ایمیل‌های خود یک رویه تنظیم و آن را با قدرت اجرا کنید. کارشناس‌ها بر این باور هستند که نباید روز کاری را با بررسی ایمیل‌ها شروع کرد. آن‌ها معتقدند غرق شدن در ایمیل‌ها در ابتدای ورود به محل کار، باعث کاهش تمرکز می‌شود و ذهن شما را به وظایف بی‌اهمیت معطوف می‌کند.

نشریه هاروارد بیزینس ریویو هم بر این نکته صحه می‌گذارد. در یکی از نسخه‌های این مجله معتبر آمده است:

بررسی ایمیل‌ به‌عنوان اولین وظیفه در شروع روز کاری، فرصت استفاده از ذهن در بالاترین ظرفیت ممکن آن را به هدر می‌دهد. بنابراین بهتر است پس از رسیدن به محل کار، ۳۰ دقیقه یا حتی یک ساعت صبر کنید و سپس سراغ ایمیل‌های خود بروید.

هنگام بررسی ایمیل‌ها می‌توانید برای مدیریت نامه‌های دریافتی و ارسالی خود در طول روز برنامه‌ای تنظیم کنید. یک راه برای انجام این کار، غیر فعال کردن اعلان‌های ایمیل و بررسی تمامی مکاتبات به‌صورت یکجا است. در واقع وقتی اجازه دهید نامه‌های شما تجمیع شوند و به بررسی یک‌باره آن‌ها بپردازید، اولویت‌بندی و رسیدگی به آن‌ها برایتان بسیار ساده‌تر خواهد شد.

سازمان‌دهی به کمک یکپارچه‌سازی

مانند اتوماسیون، یکپارچه‌سازی هم می‌تواند فرآیند پردازش ایمیل‌ها را برای شما ساده کند. با ادغام اپلیکیشن‌هایی از قبیل ToutApp و Sidekick با ایمیل‌های گروه‌های کاری فروش و خدمات مشترکین، می‌توان برخی شاخص‌های کلیدی را ارتقاء داد، کمپین‌های تبلیغاتی بهتری اجرا کرد و در نهایت به اهداف پیش‌بینی شده دست یافت. در واقع، یکپارچه‌سازی، روشی بی‌نظیر برای افزودن شفافیت به ایمیل است. اپلیکیشن ToutApp پا را حتی فراتر از این می‌گذارد و به شما این امکان را می‌دهد که وظایف خود را به‌صورت یکجا به‌روزرسانی و تمامی وظایف مرتبط با کمپین‌های خود را مشاهده کنید. بهتر است ایمیل‌هایی را که به وقت و توجه بیشتر نیاز دارند از بقیه جدا کنید و دقیق‌تر به بررسی آن‌ها بپردازید.

ارتقاء سبک ارتباطی

اکنون که توانستید تمامی توصیه‌های بالا را اجرا کنید، چگونه می‌توانید مطمئن شوید که ایمیل‌های شما خوانده می‌شوند؟ پیش از هر چیز بهتر است ایمیل‌های خود را خلاصه و مختصر بنویسید و تنها به ذکر اطلاعات مهم بسنده کنید. سعی کنید به ایمیل‌ها به‌صورت جمع‌وجور و ساده پاسخ بدهید. وقتی که می‌خواهید یک ایمیل را فوروارد کنید یا به آن پاسخ بدهید، سعی کنید در سه خط یا کمتر منظور خود را برسانید. بهتر است از جملات کوتاه استفاده کنید و از غلط‌های املایی یا نگارشی فاصله بگیرید تا اعتبار شما خدشه‌دار نشود.