قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چگونه وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کنیم؟

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های روند سئوی هر وب‌سایتی، تحلیل و رسیدگی سئو سایت رقبا است. این فرآیند، باید اهداف سئوی شما را تعیین کرده و به شما در تدوین استراتژی‌های کلیِ سئوی سایت‌تان کمک کند.


بسته به نوع، گستره و چشم‌انداز کسب و کار، این تحلیل می‌تواند بسیار پیچیده باشد. چگونگی تجزیه و تحلیل سایت وچرا؟ زیرا عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارند که در اثناء تحلیل و بررسی سئو سایت رقیب باید در عقیده گرفته شوند؛ و اگر راستش را بخواهید در حال حاضر این فاکتورها، بیش‌تر از هر موعد دیگری هستند.


برای آسان کردن اجرای فرآیند رسیدگی سئو سایت رقبا (و همچنین برای آسان کردن اشتراک‌گذاری و مطالعه این مقاله)، اینفوگرافیک ذیل را تهیه کردیم. در این فرآیند، فاکتورهای متعددی از جمله معرفی رقبا، جمع‌آوری کلیدواژه‌ها، مقایسه میزان اهمیت این کلمات و برگزیدن پایانی آنها لحاظ شده است.


برای آسان کردن انجام فرآیند، توجه شما را به جریان کاری ارائه شده در زیر جلب می‌کنیم. در این فرآیند، فاکتورهای متعددی از جمله معرفی رقبا، جمع‌آوری واژه ها کلیدی بالقوه، سنجش میزان سختی کلمات کلیدی و برگزیدن پایانی آنها لحاظ شده است.


شما را به دیدن این اینفوگرافیک دعوت می‌کنم:


اینفوگرافیک رسیدگی سئو سایت رقبا


چهار مرحله اصلی تحلیل و رسیدگی سئو سایت رقبا

همان‌طور که در اینفوگرافیک بالا تماشا کردید، تحلیل و رسیدگی سئو سایت‌های رقیب به 4 مرحله اصلی دسته می‌شود:


1. رقبای بالقوه خویش در سئو را معرفی کنید

این فاز اولیه بسیار مهم است. مخصوصاً اگر هدف آغاز سئو و بهینه‌سازی سایت برای یک شخص یا سازمانی را دارید که چندان با فعالیتش آشنایی ندارید. به همین دلیل، مجبورید روند معرفی رقبای خود را از مرحله صفر مطلق! آغاز کنید.


مهم است به این نکته اشاره نماییم که رقبای شما تنها وب‌سایت‌ها یا سازمان‌هایی نیستند که این نوع خدمات، محتوا یا کالا را عرضه می‌کنند، بلکه هر وب‌سایتی که با واژه ها کلیدی مثل در نتایج جستجو قرار دارد، رقیب شما محسوب می‌شود.


2. چگونگی سئوی رقبای‌تان را بررسی و تایید کنید

همین که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، سررسید آن است که ببینید کدام یکی واقعاً رقیب شماست و کدام یکتا نیست. برای سپریدن این شغل شما می‌توانید آن دسته از وب‌سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه گرفته‌اند، فیلتر کرده و در نهایت، آن‌ها را معرفی کنید.


علاوه بر این، در این مرحله خواهید توانست با تحقیق واژه ها کلیدی، فهرست واژه ها کلیدی دلخواه خویش را طولانی‌تر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی ما فوق رقبای خویش و داده‌های حاصل از جستجوی طبیعی‌ کاربرد کنید. برای نمونه منابع و کلمات کلیدی که شما و رقبای‌تان هیچ کدام برای‌شان رتبه‌ای به دست نیاورده‌اید، می‌توانند فرصت‌هایی اسنثنایی برای درمان وضعیت سئو شما باشند.


3. چگونگی وب‌سایت‌تان را با رقبای‌ خود مقایسه کنید

حال که رقبای خویش را شناسایی کرده‌اید و ;کلمات کلیدی اصلی خویش را می‌شناسید، سررسید آن رسیده که سایت‌تان را با سایت‌های رقیب مقایسه کنید. برای این کار شما باید همگی داده‌های موجود را جمع‌آوری کرده و کلمات کلیدی خویش را بر بنیاد اولویت دسته‌بندی کنید.


فرآیند شغل شامل بررسی چگالی واژه ها کلیدی، بستگی واژه ها کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی واژه ها کلیدی، صفحات رتبه‌بندی شده، میزان محبوبیت لینک‌ها، بهینه‌سازی محتوا و مشخصات صفحات است.


4. واژه ها کلیدی اصلی وب‌سایت خود را گزینش کنید

سرانجام سررسید آن است که داده‌های جمع‌آوری شدۀ خود و رقبایتان را بررسی کنید، به صورتی که بهترین کلمه کلیدی برای پروسه سئو در کوتاهی مدت، میان مدت و بلند مدت پیدا شود.


کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت، حجم جستجو و سودآوری را داشته باشند. بهترین نقطه آغاز کلماتی هستند که برایشان رتبه نکویی را به دست آورده‌اید زیرا این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند.

آمار دقیق وضعیت موتور جستجوی بینگ در یک اسلاید فاش‌ شد

حضور در جایگاه دوم بازار موتور جست‌وجو با اختلافی فاحش نسبت به گوگل سبب می‌شود تا مایکروسافت همواره نسبت به ارائه‌ی آمار دقیق درباره‌ی عملکرد و پیشرفت‌های موتور جست‌وجوی بینگ بی‌میل باشد و صرفا به ارائه‌ی گزارشی در خصوص رشد پایدار درآمد و مثبت‌بودن جریان‌ نقدینگی (حدود ۲.۵ میلیارد دلار در هر سه‌ماهه) بسنده کند.

حال انتشار اسلاید محرمانه‌ای از سوی حساب‌ کاربری توییتری WalkingCat، بینش مناسبی درباره‌ی ابعاد کسب‌وکار موتور جست‌وجوی بینگ و شبکه‌ی تبلیغاتی آن در اختیارمان قرار می‌دهد. براساس این اسلاید، موتور جست‌وجوی بینگ ماهانه بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و ۱۰.۵ میلیارد جست‌وجو را پردازش می‌کند. در نقطه‌ی مقابل، موتور جست‌وجوی گوگل ماهانه ۱۶۸ میلیارد جست‌وجو را انجام می‌دهد. از سوی دیگر ابزارهای مایکروسافت نیوز، مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر ماهانه بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند، در‌حالی‌که تعداد کاربران ماهانه‌ی توییتر ۳۲۰ میلیون نفر است.

آمار بینگ

سرویس بینگ ادز خدمات تبلیغاتی را برای بیش از ۳۰۰ هزار مشتری انجام می‌دهد و ۱۰ هزار شریک تجاری نیز از API-های آن استفاده می‌کنند. ردموندی‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند که نوار جست‌وجوی ویندوز ۱۰ آمار استفاده از موتور جست‌وجوی بینگ را به‌میزان چشم‌گیری افزایش داده است و اکنون دلیل چنین افزایشی را متوجه می‌شویم. براساس آمار موجود در اسلاید فاش‌شده، نزدیک به ۵۰ درصد از کاربران ماهیانه‌ی بینگ، برابر با ۱۹۶ میلیون نفر از آن‌ها به‌لطف نوار جست‌وجوی ویندوز ۱۰ از این موتور استفاده کرده‌اند.

محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل، شامل اپلیکیشن بینگ، اج و مایکروسافت لانچر، ۵۱ میلیون نفر از کاربران ماهیانه‌ی بینگ را شکل می‌دهند. باتوجه به ابعاد کوچک این اکوسیستم، به‌سادگی می‌توان مقطعی را تصور کرد که حضور محدود مایکروسافت در بازار موبایل، نسبت به نوار جست‌وجوی ویندوز دسکتاپ، کاربران به‌مراتب بیشتری را روانه‌ی بینگ می‌کند. 

بینگ

مایکروسافت سرچ نام سرویس جدیدی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا ازطریق موتور جست‌وجوی بینگ، نتایج جست‌وجوی خود را به‌صورت هم‌زمان از فضای وب و سازمان متبوعش به‌دست آورد؛ درست‌ مانند حالتی که ویندوز سرچ، نتایج جست‌وجوی کاربر را به‌صورت ترکیبی از وب و فایل‌های محلی به‌نمایش می‌گذارد. سرویس سازمانی مایکروسافت سرچ، ماهیانه تنها ۲۷۶ هزار کاربر فعال دارد؛ اما انتظار می‌رود که در آینده با استقبال سازمان‌های بیشتر، شاهد بهبود وضعیت این سرویس باشیم.

تنها نقطه‌ی تاریک در گزارش فاش‌شده به دستیار دیجیتال کورتانا بازمی‌گردد که بنا به‌دلایلی (احتمالا به‌‌دلیل وضعیت نامناسب و شرم‌آور این سرویس)، در داخل اسلاید هیچ‌ آماری درباره‌ی آن وجود ندارد. 


گزارش Opensignal عملکرد ضعیف شبکه 5G را نشان می‌دهد

عده‌ی زیادی با وعده‌های مبهم، سرعت چشمگیر شبکه 5G و عملکرد سریع، شبکه‌ی اینترنتی جدید را به مجموعه انتظارات مشتریان خود اضافه می‌کنند. اما در آخرین بررسی در میان چندین کشوری که تابه‌حال به فناوری نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) دست پیدا کردند، اوج دستیابی سرعت به شبکه 5G مشخص شده است. در حال حاضر، شرکت Opensignal به‌صورت جمع‌سپاری درحال ارزیابی و سنجش میزان عملکرد اولیه خدمات 5G به‌طور کمی در اولین کشور با «استفاده و پذیرش گسترده 5G» یعنی کره جنوبی است. بررسی‌ها و آمار به‌دست‌آمده بسیار شگفت‌انگیز است. به همان اندازه که شبکه 5G قدرتمند است، عملکرد ضعیفی نیز دارد.

اُپن سیگنال دریافت که کاربران 5G در کره جنوبی شاهد میانگین سرعت دانلود سریع ۱۱۱.۸ مگابیت بر ثانیه در دنیای واقعی هستند. در مقابل، میانگین سرعت گوشی‌های پرچم‌دار 4G حدود ۷۵.۸ مگابیت‌برثانیه با سریع‌ترین تکنولوژی‌های شبکه LTE است. همچنین در این مطالعه مشخص شد که سایر کاربران گوشی‌های هوشمند میانگین سرعت دانلود ۴۷.۷ مگابیت بر ثانیه را دریافت می‌کنند. تمام این اطلاعات تنها از شهرهای مختلف کره جنوبی که در آن شبکه 5G راه‌اندازی شده، به دست آمده است.

ممکن است با اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت اُپن سیگنال شروع به نتیجه‌گیری‌هایی در ذهن‌تان کنید، اما این بدان معنا نیست که سرعت 5G تنها ۱۱۱.۸ مگابیت بر ثانیه است، بلکه سرویس 5G به کاربران به‌طور تقریبا پراکنده ارائه می‌شود. این سرعت به‌طور میانگین در تمام برج‌های مخابراتی است؛ درحالی‌که گوشی‌های 5G می‌توانند از برج‌های ۵ گیگابایتی سریع‌تری که در دسترس هستند، استفاده کنند. در غیر این صورت، سرعت آن‌ها به 4G محدود می‌شود.

دلایل معتبری برای زیرسوال بردن اعتبار این داده‌ها وجود دارد؛ مثلا این داده‌ها در روزهای اولیه‌ی آغاز به کار شبکه 5G در کره جنوبی از ماه آوریل تا ۱۲ ژوئن جمع‌آوری شده است. بااین‌حال، دستاورد فعلی نشان می‌دهد در حال حاضر، متوسط عملکرد دانلود 5G نزدیک به ۵۰ درصد سریع‌تر از آخرین تکنولوژی 4G و بیش از ۲.۳ برابر سریع‌تر از استاندارد 4G است. علاوه‌بر این، همان‌طور که اُپن سیگنال شاهد سرعت حداکثر ۹۸۸ مگابیت بر ثانیه بود، امکانات زیادی برای عملکرد چشمگیر و بهتر 5G وجود دارد، زیرا سایت‌های شبکه 5G همچنان در حال گسترش هستند و شبکه 5G بیشتر در دسترس قرار خواهد گرفت.

تا به اینجا، تمام اطلاعات و داده‌های به‌دست‌آمده از سرعت شبکه 5G مختص به کشور کره جنوبی بوده است. در ادامه‌ی مطالعه انجام‌شده ازسوی اُپن سیگنال مشخص شد که کاربران 5G در ایالات متحده امریکا اوج سرعت ۱.۲ گیگابیت‌برثانیه را یعنی بیش از ۱۰ برابر سریع‌تر از میانگین سرعت شبکه 5G در میان کاربران کره جنوبی تجربه کرده‌اند. شرکت مخابرات آمریکا (AT&T) ادعا کرده است که آن‌ها توانستند به اوج میزان سرعت ۲ گیگابیت‌برثانیه نیز دست پیدا کنند. اگرچه، ابعاد این شبکه 5G بسیار محدود بوده و در دسترس مصرف‌کنندگان عادی نبوده است.

رشد سرعت 5G به گزارش اپن سیگنال

اما، همیشه همه‌ی اخبار مثبت نیستند و از رشد سریع و چشمگیر آخرین فناوری‌ها سخن نمی‌گویند. به گزارش اُپن سیگنال، میانگین سرعت آپلود شبکه 5G تنها ۱۳.۹ مگابیت بر ثانیه است. این درحالی است که میانگین سرعت آپلود گوشی‌های پرچم‌دار  4G حدود ۱۶ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود شبکه 5G فقط کمی بهتر از میانگین ۱۲.۶ مگابیت بر ثانیه برای سایر گوشی‌ها بوده است. به‌طور مشابه، نرخ تأخیر زمانی برای گوشی‌های شبکه 5G به میزان ۳۵.۹ میلی ثانیه است. این نرخ برای گوشی‌های پرچم‌دار 4G میزان ۳۷.۴ میلی ثانیه و برای سایر گوشی‌ها ۳۸.۳ میلی ثانیه بوده است. این اعداد و ارقام از لحاظ آماری بسیار به‌هم نزدیک هستند و نمی‌توان به‌طور قطعی اختلاف معناداری بین عملکرد شبکه‌های 4G و 5G مشاهده کرد.

میانگین سرعت آپلود شبکه 5G تنها ۱۳.۹ مگابیت بر ثانیه است

با این وجود، اُپن سیگنال از شباهت‌ها و نزدیک بودن سرعت آپلود و تأخیر زمانی شبکه 5G ابراز شگفتی نمی‌کند، چرا که می‌داند تکنولوژی اولیه 5G هنوز به‌دنبال بهبود ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود در سرعت آپلود و تأخیر زمانی نیست. اما بهتر است یادآوری کرد که طبق وعده‌ها، شبکه 5G قرار است نرخ تأخیر زمانی در شرایط مطلوب به‌ میزان تقریبی ۱ میلی‌ثانیه برسد. همچنین درباره سرعت آپلود، این وعده به کاربران داده شده بود که شاهد بهبود چندین برابری نسبت‌به وضعیت عملکرد فعلی باشند. ارتقاء در هر دو مورد می‌تواند با تغییر از استاندارد اولیه غیرمستقل 5G که وابسته به زیرساخت 4G است، آغاز شود تا به تکنولوژی مستقل و ناب 5G که تازه شروع به کار کرده، تبدیل شود.

پیش‌بینی می‌شود که میزان عملکرد شبکه 5G به‌طور پیوسته در ۱۸ ماه آینده بهبود یابد. بسیاری از اپراتورها در سراسر جهان متعهد شده‌اند با  گسترش زیرساخت‌ها در شهرهای بزرگ طی سال ۲۰۱۹ بتوانند تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌های 5G با پوشش سرتاسری (یا دست‌کم پایداری) را به ارمغان آورند.

مایکروسافت برای تکامل گیت‌ هاب، Pull Panda را خریداری کرد

درست یک سال قبل در همین روز‌ها، ردموندی‌ها، گیت هاب را به مبلغ ۵/۷ میلیارد دلار خریداری کردند که باعث بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی بین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان شد. حال مایکروسافت با خرید ابزار Pull Pandaو عرضه آن به‌صورت رایگان برای توسعه‌دهندگان قصد دارد به شبکه اجتماعی برنامه‌نویسان قدرت بیشتری ببخشد.

از آنجا که Pull Panda ابزاری برای گیت‌هاب است، خرید و عرضه رایگان آن توسط مایکروسافت می‌تواند خبر خوبی برای آن دسته از تیم‌های برنامه‌نویسی‌ باشد که با تعداد زیاد Pull‌های ارسالی دست به گریبان شده‌اند.

مایکروسافت در ۱۷ ژوئن (دوشنبه ۲۷ خرداد) بدون ارائه‌ی اطلاعات مالی اعلام کرد که ابزار Pull Panda را خریداری کرده و قصد دارد آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا به کمک آن‌ برنامه‌نویسان شاهد افزایش سرعت بررسی و روند کار خود باشند.

ردموندی‌ها تمام ابزارهای Pull Panda را در فروشگاه گیت‌هاب برای تیم‌های کوچک به‌صورت رایگان قرار داده‌اند و برای مشتریان بزرگ خود این ابزار را با تخفیف ارائه می‌کند. مایکروسافت بدون اعلام زمان دقیق اضافه کرد تمام امکانات Pull Panda قرار است در GitHub ادغام شود.

مدیر و بنیان‌گذار Pull Panda ابی نودا (Abi Noda) در توئیتی اعلام کرد: «ملحق شدن به گیت‌هاب به محصول ما اجازه خواهد داد تا کاملا با آن ادغام و در دسترس میلیون‌ها توسعه‌دهنده در سراسر دنیا باشد. من برای ادغام و کمک به رشد ویژگی‌های Pull Panda به‌عنوان بخشی از هسته گیت‌هاب به آن‌ها می‌پیوندم».

واضح است که چرا ردموندی‌ها Pull Panda را خریداری کرده‌اند. گیت‌هاب تبدیل به یک پلتفرم تکامل‌یافته برای کنترل نسخه شده؛ به‌علاوه‌ اینکه یکی از بزرگ‌ترین مخازن پروژه‌های متن باز محسوب می‌شود و ماه گذشته مایکروسافت قابلیت پشتیبانی مالی به‌صورت پرداخت ماهانه را برای توسعه‌دهندگان به گیت‌ها افزود.

Pull Panda چیست؟

درخواست Pull یا Pull Request در Git به‌معنی درخواست بازبینی کد است. هنگامی که شما قصد همکاری با یک پروژه در گیت‌هاب را دارید، با اصلاح قسمتی از یک کد منبع برنامه یا اضافه کردن یک ویژگی جدید، کد خود را به کمک Pull Request برای صاحب آن پروژه ارسال می‌کنید و از صاحب پروژه می‌خواهید که کد شما را بررسی کند و اگر مناسب بود در کد منبع پروژه اضافه شود.

Pull Panda چیست

در پروژه‌های بزرگ و محبوب این درخواست‌ها بسیار زیاد است و ممکن است در انبوه درخواست‌های مختلف، کد گم شود یا بدون بررسی دقیق آن‌ را به کد اصلی برنامه‌ اضافه کنند؛ که هرکدام از این مشکلات باعث تأخیر در ارائه محصول نهایی می‌شود. مجموعه ابزار Pull Panda این مشکل تیم‌های برنامه‌نویسی را حل می‌کند.

در پروژه‌های بزرگ و محبوب، حجم Pull Requestها بسیار زیاد است

Pull Panda مجموعه ابزاری برای تیم‌های برنامه‌نویسی است که به آن‌ها کمک می‌کند امکانات جدید برنامه خود را سریع‌تر به محصول نهایی اضافه کنند و به دست مشتری برسانند. Pull Panda در مواقعی که کدنویسی به‌سرعت در حال پشروی است و ممکن است بعضی مسائل فراموش شود، به برنامه‌نویسان یادآوری می‌کند که چه بخش‌هایی از کد نیاز به بازبینی و بررسی دارد و به تقسیم بهتر کار بین تیم نیز کمک می‌کند.


برنامه سواد رسانه‌ای گوگل، شناسایی اخبار دروغ را به کودکان آموزش می‌دهد


برنامه سواد رسانه‌ای گوگل، شناسایی اخبار دروغ را به کودکان آموزش می‌دهد

گوگل در برنامه‌‌ی سواد رسانه‌ای تلاش می‌کند تا کودکان را با اطلاعات دروغ اینترنتی و اخبار جعلی و نحوه‌ی شناسایی آن‌ها آشنا کند.

گوگل از توسعه‌ی برنامه‌ی دوساله‌ی آموزش کودکان در حوزه‌های امنیت و شهروندی دیجیتال رونمایی کرد. برنامه‌ای به‌نام Be Internet Awesome که از این به بعد میزبان موضوعات سواد رسانه‌ای هم خواهد بود. برنامه‌ی توسعه‌‌ای جدید به‌صورت اختصاصی روی شناسایی اخبار دروغ و دیگر محتوای غلط موجود در اینترنت متمرکز خواهد بود.

گوگل ۶ برنامه‌ی جدید سواد رسانه‌ای اجرا خواهد کرد که در جریان دوره‌ی تحصیلی، نکات متعددی را به کودکان آموزش می‌دهد. از میان آن‌ها می‌توان نکات کاربردی برای در امان بودن از حملات فیشینگ، شناسایی ربات‌ها، اعتبارسنجی اطلاعات، اعتبارسنجی منابع، شناسایی اطلاعات غلط آنلاین، تشخیص آدرس‌های تقلبی و موارد دیگر اشاره کرد.

کلاس‌های سواد رسانه‌ای جدید گوگل (که قطعا برخی از بزرگ‌سالان هم باید آن‌ها را مطالعه کنند)، با همکاری Anne Collier تدوین شدند. کالیر دبیر اجرایی Net Safety Collaborative است. به‌علاوه Faith Rogow نویسنده‌ی کتابی با موضوع سواد رسانه‌ای برای کودکان و هم‌بنیان‌گذار سازمان ملی آموزش سواد رسانه‌ای نیز در پروژه‌ی مذکور با گوگل همکاری می‌کند.

ایمی میکات، مربی و بنیان‌گذار سرویس Teachmama در پستی وبلاگی درباره‌ی برنامه‌ی گوگل و سواد رسانه‌ای کودکان گفت:

ما به ابزارها و منابع مناسب نیاز داریم تا کودکان از حداکثر کاربردهای فناوری بهره‌برداری کنند. اکنون منابع مناسبی در حوزه‌ی امنیت و شهروندی دیجیتال در اختیار خانواده‌ها قرار دارد، اما باید فعالیت‌های جدی هم در حوزه‌ی سواد رسانه‌ای انجام شود. من با مربی‌های متعددی کار کردم. اکثر آن‌ها اعتقاد دارند سواد رسانه‌ای برای شهروندی بهتر و امنیت زندگی دیجیتال، حیاتی هستند. البته همه‌ی ما از دشوار بودن پوشش چنین موضوعاتی اطلاع داریم.

دوره سواد رسانه‌ای گوگل

دوره‌های آموزشی گوگل شامل ترکیبی از ابزارهای متنوع می‌شوند. علاوه‌بر آموزش‌های کاربردی و مرحله‌ای، ابزارهای دیگری هم به آن‌ها ارائه می‌شود. به‌عنوان مثال می‌توان به ترکیبی از فعالیت‌های یادگیری و موضوعاتی برای شروع گفت‌وگو و تفکر پیرامون منابع آنلاین اشاره کرد.

در مجموع با بررسی کلیات دوره‌های آموزشی به این نتیجه می‌رسیم که هدف اصلی، اطلاع‌رسانی درباره‌ی صحت محتوای آنلاین است. کودکان باید بیاموزند که لزوما همه‌ی محتوای آنلاین، صحیح و حقیقت نیست. به‌علاوه آن‌ها می‌آموزند که برخی از آن‌چه در وب‌سایت‌ها می‌بینند با هدف دزدیدن اطلاعات شخصی یا حتی هویت فعالیت می‌کند.

کودکان باید بیاموزند که همه‌ی اطلاعات موجود در اینترنت صحیح نیستند

کودکان در دوره‌های آموزشی گوگل با مفهوم و عملکرد حمله‌های فیشینگ آشنا می‌شوند و راه‌های مقابله با آن را نیز درک می‌کنند. آن‌ها سپس مهارت‌های ‌ضد فیشینگ را با تجربه‌های عملی و بحث درباره‌ی واکنش‌های صحیح دربرابر متون، پست‌ها، درخواست‌های دوستی، تصاویر و ایمیل‌های مشکوک در اینترنت فرا می‌گیرند. آموزش‌های بخش ربات‌ها شامل آشنایی با عملکرد هوش مصنوعی می‌شود. شرکت‌کننده‌ها پس از آشنایی با عملکرد هوش مصنوعی، تشخیص بین مخاطب ربات و انسان را می‌آموزند.

در ادامه‌ی آموزش‌های سواد رسانه‌ای به کودکان آموخته می‌شود که چگونه منبع قابل اعتماد را در فضای آنلاین پیدا کنند. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند انگیزه‌های منابع را هم درک کنند. در آخر دانش‌آموزان سواد رسانه‌ای متوجه خواهند شد که مهارت و تخصص یک فرد یا منبع در یک موضوع، به‌معنای تخصص و مهارت در همه‌ی موضوعات نخواهد بود.