یکی از ناامیدکنندهترین اتفاقات در حوزهی نرمافزار، قطع امکان همگامسازی میان نرمافزار تقویم گوگل (Google Calendar) و تقویم اوتلوک مایکروسافت (Microsoft Outlook) بود. بسیاری از کاربران نیازمند انجام همگامسازی اطلاعات دو نرمافزار یادشده هستند.
طی سالهای گذشته شرکت گوگل و مایکروسافت با رویکردهایی متفاوت، قصد ارائهی قابلیت همگامسازی تقویمها برای کاربردها و زبانهای متفاوت داشتهاند. ابتدا مایکروسافت تصمیم به استفاده نکردن از استاندارد همگامسازی تقویم اختصاصی CalDAV در نرمافزار اوتلوک یا دیگر نرمافزارهای موجود در سیستم عامل ویندوز گرفت. در قدم بعدی شرکت گوگل هم بهجای بهرهمندی از مجوزهای Exchange ActiveSync، تصمیم به استفاده از راهکارهای دیگری در این زمینه گرفت تا به حضور ردموندیها نیازی نباشد.
برای اینکه بتوان دوباره با استفاده از گوگل کلندر از خدمات تقویم و ایمیل شرکت مایکروسافت بهره برد، دو راهکار استفاده از نرمافزارهای همگامساز جانبی و مراجعه به سایر خدمات ارائهدهندهی تقویم پیشنهاد میشود. همراه زومیت باشید تا ابزارهایی را در این زمینه معرفی کنیم و نحوهی همگامسازی را شرح دهیم.
گوگل در ماههای پایانی سال ۲۰۱۲، سیستم سینککننده EAS را معرفی کرد و در نهایت مایکروسافت تسلیم شد و تصمیم گرفت در بهروزرسانی جدید ویندوزفون به تقویم گوگل و سینک مخاطبان اجازه بدهد تا به روشی که گوگل پشتیبانی میکند (CalDAV و CardDAV) سینک انجام شود. اما مشکل کجا است و چرا هماکنون این همگامسازی انجام نمیشود؟
بدون تردید هر کدام از دو نرمافزار اوتلوک کلندر و گوگل کلندر، بهتنهایی یک ابزار مدیریت پروژهی هوشمند و کاملی است. بنابراین نباید در مورد قابلیتهای هر کدام تردید کرد. اما چرا باید نرمافزارهای مایکروسافت اوتلوک و گوگل کلندر را همگامسازی کنیم؟ استفاده از دو تقویم مختلف میتواند سبب هدر رفتن زمان شود. با این حال موقعیتهایی وجود دارد که استفادهی همزمان از دو تقویم مجزا، فوقالعاده ضروری است. موارد ذیل نمونهای از موقعیتهای خاص هستند.
با استفاده از ابزارهای ذیل میتوان اوتلوک و تقویم آن را سازماندهی کرد و بهرهوری کاری را با ادغام دادههای آن با تقویم گوگل افزایش داد.
نرمافزار رایگان و پولی Calendar Sync با نسخهی ۳.۹.۳ امکان همگامسازی یکطرفه را با هر دو نرمافزار اوتلوک و گوگل کلندر فراهم میکند. محدودیت همگامسازی یکطرفه در نسخهی پولی نرمافزار یادشده حذف میشود. بهعلاوه، در نسخهی رایگان کاربران برای همگامسازی قرارهای ملاقات و رویدادها با محدودیت ۳۰ روزه مواجه خواهند بود.
نسخهی کامل نرمافزار با قیمت ۹.۹۹ دلار، امکان همگامسازی دوطرفهی تمامی رویدادها و استفاده از محدودهی تاریخی سفارشی را برای کاربران فراهم میکند. آزادی عمل برای استفاده از چندین نرمافزار تقویم و داشتن پروفایلهای متعدد، از ویژگیهای کاربردی نسخهی کامل (Pro) نرمافزار کلندر سینک است. هر دو نسخهی پولی و رایگان نرمافزار یادشده بهصورت پرتابل قابل دسترس هستند. در ادامه میتوانید ویژگیهای کلیدی ابزار کلندر سینک رایگان را مشاهده کنید.
نرمافزار رایگان Outlook Google Calendar Sync با نسخهی ۲.۵.۰ بتا، کاملا رایگان است و از همگامسازی دوطرفه پشتیبانی میکند که این ویژگی، اولین نرمافزار موجود در این فهرست را با چالش روبهرو میکند. کاربران میتوانند این نرمافزار را در دو نسخهی نصبی و پرتابل دانلود کنند. ابزار همگامسازی Outlook Google Calendar Sync با نسخههای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ نرمافزار اوتلوک سازگار است و حتی از نسخهی ۶۴ بیتی آنهم پشتیبانی میکند. کاربران میتوانند تمامی گزینهها و ویژگیهای مربوط به یک رویداد خاص را از یک تقویم به نرمافزار تقویم دیگر منتقل کنند. بهعلاوه، رویدادها میتوانند با یک موارد متناظر موجود در تقویم دیگر ادغام شوند و قبل از اینکه ابزار یادشده اقدام به حذف رویدادهای تکراری کند، بلافاصله کاربر با یک پیام فرعی آگاه خواهد شد.
ابزار همگامسازی تقویم یکی از برترین پیشنهادها برای کارشناسان مسائل خصوصی است. رویدادها میتوانند بهعنوان خصوصی علامتگذاری شوند. حتی در صورتی که کاربران نگرانی امنیتی داشته باشند، کلمات موجود در عنوان هم میتوانند پنهان شوند. کاربران همچنین میتوانند از طریق پروکسی وب از آن استفاده کنند. ویژگیهای کلیدی نرمافزار Outlook Google Calendar Sync به شرح ذیل هستند:
نسخهی ۱.۴.۰ نرمافزار رایگان + Calendar Sync هم از همگامسازی دوطرفهی ورودیها از اوتلوک به گوگل کلندر و برعکس پشتیبانی میکند. طبق توضیحات توسعهدهنده، نرمافزار یادشده هنوز هم در حال توسعه و بهینهسازی بوده و ویژگیهای پیشرفتهی بیشتری به آن افزوده خواهد شد. این نرمافزار از اوتلوک ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ بهطور کامل پشتیبانی میکند. در ادامه میتوانید ویژگیهای کلیدی نرمافزار کلندر سینک پلاس را مشاهده کنید.
gSyncit در اصل یک نرمافزار پولی و محدود با قیمت ۱۹.۹۹ دلار است که اوتلوک مایکروسافت را با مجموعهای از نرمافزارهای سودمندی مانند تودلِدو، واندِرلیست، اِوِرنوت، دراپباکس و سیمپلنوت همگامسازی میکند. کاربران میتوانند با استفاده از این نرمافزار، اقدام به همگامسازی تقویم حساب کاربری گوگل، مخاطبها، وظایف و یادداشتهای مربوط به آن بکنند.
نسخهی آزمایشی نرمافزار جیسینکیت به همگامسازی با یکی از تقویمهای گوگل و اوتلوک محدود شده است. همچنین کاربران فقط قادر به همگامسازی ۵۰ ورودی هستند و نمیتوانند هیچ کدام از مخاطبان، یادداشتها یا وظایف را همگامسازی کنند. بهعلاوه، در این نسخه همگامسازی خودکار غیر فعال شده است.
قابلیتهای کلیدی:
اگر عضو یک گروه همکاری هستید، نرمافزار G Suite Sync را بهعنوان یک ابزار ابری با بهرهوری بالا، پیشنهاد میکنیم. این نرمافزار شامل جیمیل، داکس، درایو و کلندر است. نسخهی تجاری این نرمافزار امکان تعامل با مایکروسافت اوتلوک و بهرهمندی از گزینههای امنیتی اضافه مانند تصدیق هویت دومرحلهای و ورود انفرادی به حساب کاربری را برای کاربر فراهم میکند.
نرمافزار جی سوییت سینک برای اوتلوک یک پل بین هر دو ابزار گوگل و مایکروسافت است. این نرمافزار قبلا برای مایکروسافت اوتلوک، گوگل اپ سینک نامیده میشد. یک مقایسهی دقیق دربارهی دو تقویم یادشده در صفحهی پشتیبانی گوگل وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید به آنمراجعه کنید.
ویژگیهای کلیدی:
سرویس Microsoft Flow برای رقابت با IFTTT طراحی شده است. در سرویس یادشده مشابه با IFTTT، کاربر میتواند جریان کاری خودکاری ایجاد کند که دو یا چند خدمت آنلاین را به همدیگر مرتبط میکند. در حال حاضر ۱۵۱ کانال ارتباطی (Connector) برای خدمات آنلاین مختلف در این سرویس وجود دارد و یکی از آنها پلی بین تقویم گوگل و تقویم اوتلوک است. تقویم اوتلوک در کانال ارتباطی Outlook.com قرار دارد.
کاربران میتوانند از کانال ارتباطی تقویم گوگل با اوتلوک برای همگامسازی بین این دو ابزار بهره ببرند. همچنین میتوان با استفاده از کانال ارتباطی تقویم Outlook.com به تقویم گوگل، رونوشتی از یک رویداد ایجادشده در تقویم اوتلوک را به تقویم گوگل منتقل کرد. ارتباط ابری از خدمات مایکروسافت فلو یک راهکار ساده برای همگامسازی تقویمها در تمامی پلتفرمها است. کاربران همچنین میتوانند از نرمافزار اندروید این سرویس هم بهره ببرند.
بهرهمندی از این روش نیازمند ایجاد تغییر در عادات تقویمی کاربران است؛ اما درعینحال، سادهترین راهکاری است که میتوان در حین سفر از آن استفاده کرد. مشابه با بیشتر ابزارها و نرمافزارهای فناورانهی این روزها، راهکار پیشنهادی در ۲۴ ساعت شبانهروز و هفت روز هفته در اختیار دارندگان گوشی هوشمند قرار دارد. این دست از کاربران میتوانند یکی از سه راهکار ذیل را برای همگامسازی انتخاب کنند.
هر دو سرویس مایکروسافت اوتلوک و گوگل کلندر دارای نرمافزار اختصاصی برای سیستمعاملهایاندروید و iOS هستند.
نصب نرمافزار هردو سرویس آسان است. بهعلاوه، با استفاده از اعلانهای بهموقع و برنامهریزی هوشمندانه، کاربران قادر به پیکربندی هردو تقویم برای رویدادهای خاص خواهد بود.
شرکت مایکروسافت اخیرا از پشتیبانی از تقویم به اشتراک گذاشتهشده برای کلاینت اوتلوک خود رونمایی کرد. هماکنون مخاطبان شما میتوانند به سالنامههای خاص اوتلوک دسترسی داشته باشند.
دانلود مایکروسافت اوتلوک: اندروید | iOS
دانلود گوگل کلندر: اندروید | iOS
نرمافزار Calendar در گوشی آیفون و تبلت آیپد میتواند با گوگل کلندر و تقویم اوتلوک ترکیب شود و برای کاربر قابل مشاهده باشد. برای این منظور باید به مسیر Settings → Mail → Accounts → Add Account مراجعه و سرویس Google و Outlook.com را انتخاب کنید.
سپس باید با حساب کاربری خود وارد هردو سرویس آنلاین شوید تا اجازهی همگامسازی صادر شود. هرگونه رویداد افزودهشده به هر کدام از تقویمها، در نرمافزار کلندر آیفون شما قابل مشاهده خواهد بود.
نرمافزار مایکروسافت اوتلوک را از طریق فروشگاه نرمافزاری پلی استور گوگل دانلود و نصب کنید. این نرمافزار میتواند به خدمات آنلاینی مانند آفیس ۳۶۵، مایکروسافت اکسچنج، آیکلود، یاهو و جیمیل متصل شود. برای دسترسی به هر دو تقویم گوگل و مایکروسافت، باید با حساب کاربری جیمیل خود وارد نرمافزار شوید.
هر دو نرمافزار تقویم اوتلوک و گوگل از چندین سرویس آنلاین مختلف پشتیبانی میکنند؛ بنابراین با استفاده از آنها میتوان بهسادگی در دو سرویس آنلاین مجزا اقدام به مدیریت سادهی رویدادهای مختلف کرد.
آیا شما یا اطرافیانتان هنوز از بینگ استفاده میکنید؟ به احتمال زیاد پاسختان به این سؤال منفی است؛ اما به نظر میرسد طبق گزارش آماری مایکروسافت، هنوز هم کاربرانی وجود دارند که از موتور جستجوی این شرکت استفاده میکنند.
بینگ از سال ۲۰۰۹ در دسترس کاربران قرار گرفته است. در مدتزمان ۸ سال، پیشرفتهای بسیاری در این محصول مایکروسافت شاهد بودیم؛ ولی بینگ باز هم موفق نشد از زیر سایهی گوگل بیرون آید و همچنان بهعنوان یک مهرهی کوچک در دنیای موتورهای جستجو شناخته میشود.
تیم تبلیغاتی بینگ در جریان وبکست مایکروسافت با موضوع ویژگیهای این موتور، از فرصت استفاده کرده و برخی جزئیات آماری را از طریق توییتر به اشتراک گذاشته است. باید بگوییم خواندن این توییتها تنها جنبهی تبلیغاتی ندارد و به نکات جالبی اشاره میکند.
اولین توییت، به سهم بینگ در بازار ایالات متحده تعلق دارد. طبق ادعای مایکروسافت، موتور جستجوی ردموندیها در آمریکا حدود ۳۳ درصد از سهم این عرصه را در اختیار دارد. این مقدار در سایر کشورها مانند تایوان به ۲۶، انگلستان به ۲۳، هنگکنگ به ۲۰، فرانسه به ۱۹، نروژ به ۱۸ و کانادا به ۱۶ درصد میرسد. این اعداد و ارقام شاید چندان چشمگیر به نظر نرسند؛ اما برای بینگ بسیار قابل توجه هستند.
مایکروسافت در توییت دوم خود، اطلاعات بیشتر و عمیقتری در اختیار قرار میدهد که شامل سهم بینگ در سایر کشورها نیز میشود. طبق اطلاعات آمده در این توییت، موتور جستوجوی بینگ در هر ماه شاهد انجام ۱۲ میلیارد جستجو است. این مقدار برای سرویسی که توجه چندانی به آن در دنیای فناوری وجود ندارد، بسیار تأثیرگذار به نظر میرسد.
در حال حاضر میتوان گفت مایکروسافت هنوز هم به موتور جستجوی خود ایمان دارد و میخواهد به کاربران نشان دهد که بینگ هنوز زنده است. به همین دلیل کمپینی با نام «بینگ بزرگتر از آن است فکر میکنید» به راه انداخته است و قصد دارد وجود این سرویس را دوباره به کاربران یادآوری کند.
پلتفرم شهر هوشمند متروپلیس انویدیا مبتنی بر هوش مصنوعی عمل میکند و شاید در حال حاضر شبیه خیالپردازیهای موجود در کمیکهای سوپرمن باشد؛ اما در واقع ابزار نظارت هوشمند مبتنی بر GPU انویدیا میتواند در رفع ترافیک، تخصیص صحیح خدمات شهری و حتی پیدا کردن افراد گمشده مفید باشد.
از همین رو، متروپلیس برای پیشرفت سریعتر، دو شریک تجاری جدیدش را از بین کمپانیهای برتر دنیا انتخاب کرده است. انویدیا علاوه بر معرفی هواوی و علیبابا بهعنوان شرکای تجاری خود، اعلام کرده که کیت توسعهی نرمافزار دیپاستریم در واقع نسخهی موجود از متروپلیس است.
متروپلیس از فرمت ویدیویی بهره میگیرد و تا پایان سال ۲۰۲۰، بیش از یک میلیارد دوربین متصل به آن در شهرهای مختلف دنیا نصب خواهد شد تا بتواند تحلیلهای مبتنی هوش مصنوعی انجام شود و به هر چیزی از اصلاح قوانین گرفته تا برنامههای خیابانی کمک کند.
علاوه بر این، امروز انویدیا برخی کاربردهای این فناوری را در جریان کنفرانس GTX خود در چین نشان داده است که شامل پروژهای از مؤسسهی تحقیقاتی Hikvision چین میشود. در این پروژه از ترکیب جتسون، تسلا پی 4 و DGX-1 بهمنظور دستیابی به نرخ فراخوانی ۹۰ درصد برای روشهای سازگاری و تشخیص چهره استفاده شده است.
هر چند این پلتفرم، تحقق عینی مفهوم وحشتآور «برادر بزرگ» (اصطلاحی برای اشاره به نظارت دائمی دولتها بر زندگی روزمره شهروندان) به نظر میرسد؛ ولی سیستم انویدیا گامی کلیدی در راستای خودکارسازی یا حداقل نیمهخودکارسازی شبکههای حملونقل شهری خواهد بود. علیبابا از این تکنولوژی در جهت مدیریت بهتر شهر و ارائهی ظرفیتهای خدماتی بهتر بهره خواهد گرفت. اما هواوی و دیگران بر اصلاح قوانین تمرکز خواهند کرد.
تست عملکرد اتصال اینترنت بسیار ساده است. نیازی به نرمافزار اضافه ندارید، تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر با یک مرورگر وب است. اما برای اطمینان از بررسی دقیق اتصال اینترنتی باید چند کار را انجام دهید.
برای رسیدن به بهترین نتایج، در صورت امکان از یک اتصال سیمی استفاده کنید؛ به این ترتیب لازم نیست نگران نوسانهای عملکرد و تداخل وای-فای باشید. اگر دستگاه سیمی دیگری در شبکهی خانگی خود دارید، کامپیوتر خود را مستقیم به مودم وصل کنید تا در تست شما تداخل ایجاد نشود.
اگر از وای-فای استفاده میکنید، برای مثال اگر از مک بوک ایر، تبلت یا دستگاههای دیگری استفاده میکنید که پورت اینترنت ندارند، سعی کنید تا حد ممکن تداخل را به حداقل برسانید. مطمئن شوید که روتر وای-فای شما از دستگاههای الکترونیکی دیگر مثل تلفنهای بیسیم دور است و بهصورت موقتی اتصال دستگاههای دیگر را از شبکهی وای-فای خود قطع کنید، در ضمن برای دانلود یک گیگابایت بهروزرسانی نرمافزاری در طول اجرای تستهای خود نیازی به یک کامپیوتر دیگر روی شبکه ندارید.
در Windows Task Manager روی ستون Network کلیک کنید تا ببینید کدام برنامهها در حال دریافت یا ارسال داده روی شبکهی شما هستد.
مجددا چک کنید، کامپیوتر شما در حالت دانلود نباشد. Task Manager ویندوز (با فشردن کلیدهای ترکیبی Atl+Ctrl+Del) یا Activity Monitor را در مک اواس چک کنید و به دنبال آمار شبکه بروید (با برچسب «شبکه» روی مک و «شبکهبندی» در ویندوز).
تمام برنامههای روی کامپیوتر را ببندید و خارج شوید تا برنامهها در حین اتصال قادر به دانلود بهروزرسانی نرمافزارها نباشند. مصرف پهنای باند ممکن است به صفر برسد و روی همین مقدار باقی بماند؛ اما هدف ما نزدیک کردن این مقدار به صفر است. اگر سیستم عامل شما بهروزرسانیها را دانلود میکند، باید صبر کنید و بعدا تست اتصال را انجام دهید.
اگر با اتصال خود مشکل دارید، بهتر است مودم و روتر خود را ریست کنید. آنها را خاموش و برای چند لحظه جدا کنید، سپس مجددا آنها را وصل و روشن کنید.
Speedtest.net متداولترین سایت برای تست اتصال اینترنت است؛ تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر وب با جاوا اسکریپت فعال (معمولا روشن است مگر اینکه خودتان آن را خاموش کنید) و نصب ادوبی فلش است. اگر فلش ندارید (و نمیخواهید آن را نصب کنید) میتوانید از جایگزینهای آن استفاده کنید. یک نسخهی HTML5 در Speedtest.net وجود دارد، همچنین میتوانید از Speedof.me بهره ببرید که از HTML 5 هم استفاده میکند.
Speedof.me یک گراف پهنای باند مبتنی بر HTML5 است که به ادوبی فلش وابسته نیست.
تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید، کلیک روی دکمهی سبزرنگ «Begin Test» است و به این ترتیب Speedtest.net سرعت دانلود و آپلود شما را چک میکند. بسته به سرعت شبکهی شما این فرآیند میتواند بین چند ثانیه تا چند دقیقه، طول بکشد.
این بخشها تنها گزینههای شما برای تست اتصال پهن باند نیستند؛ MegaPath همچنین یک تست سرعت و یک ویژگی دیگر به نام Speed Test Plus ارائه میدهد که به ارزیابی کیفیت اتصال و همچنین سرعت خام آن میپردازد. ISP شما یک ابزار تست سریع ارائه میدهد که اگرچه ممکن است نیاز به دستکاری داشته باشد، سازندگان روتر هم مرتب سرعتهای تست را در میانافزار محصول خود یا برنامههای موبایل که همراه با محصولات توزیع میکنند، در نظر میگیرند (اگرچه در نمونهی دوم، از یک اتصال بیسیم استفاده میکنیم).
بسیار از سازندگان روتر، امکانات تست سرعت پهنباند را در میانافزار یا برنامههای موبایل که همراه با روتر ارائه میدهند، لحاظ میکنند.
تعجب نکنید اگر به بیشترین سرعتی که ISP شما ادعا میکند، دست نمییابید؛ تقریبا هیچکس به این سرعت دست پیدا نمیکند. اما اگر سرعت اتصال شما بسیار کندتر از سرعت پیشنهادی است، معیارهای مختلفی در این مسئله دخیل هستند. ممکن است مشکل از تجهیزات یا حتی ISP باشد. اغلب ISP-ها یک صفحهی پشتیبانی در سایت خود دارند که در آن میتوانید از مشکلات سرویس مطلع شوید.
اگر ISP قادر به گزارش مشکل نباشد، میتوانید اشکالزدایی را از طریق قطع تجهیزات شروع کنید. اگر روی یک دستگاه دیگر جواب داد، نمیتوانید ISP را سرزنش کنید. اگر سرعت اتصال کامپیوتر دوم هم کند بود، بعد از هر پیشنهاد یک تست پهنای باند اجرا کنید؛ سعی کنید از یک کابل متفاوت اینترنتی برای اتصال PC خود به روتر استفاده کنید. کابل متصل به روتر خود را با گذرگاه اینترنت خود جابهجا کنید (DSL، فیبر یا مودم کابلی). روتر را اشکالزدایی کنید؛ آن را خاموش کنید یا اتصال آن را برای یک یا دو دقیقه قطع و دوباره آن را روشن کنید. همیشه باید آخرین میانافزار را روی روتر خود اجرا کنید؛ پس اگر قبلا بهروزرسانی نکردید، حالا زمان مناسبی است. اگر هنوز هم پیشرفتی در سرعت مشاهده نمیکنید، سعی کنید DSL، کابل یا مودم فیبری خود را قطع و وصل کنید.
همکاری در فروش احد از بهترین طریق های راه های افزایش آمار بازدید سایت است. با راه اندازی سیستم مشارکت در فروش در سایت خویش می توانید شدامد سایت تان را به چهره کاملاً مجانی چندین مساوی کنید.
هر وقت حرف از مشارکت در فروش می شود ذهن خیلی از افراد به سمت مشارکت در فروش کالاهای فیزیکی می رود. قطعا اینگونه نیست! مشارکت در فروش می تواند برای سایت های خدماتی یا سایت هایی که محصولات دیجیتالی می فروشند هم زیاد سودمند باشد. در حقیت بسیاری از کسب و کارهایی که هم اکنون در ایران موفق هستند از طریق سیستم بازاریابی پورسانتی به موفقیت دریافتی اند. سایت های سرشناس ارائه دهنده هاست مثل میهن وب هاست و به ویژه میزبان فا که در کمتر از دو سال معروف شد با به کارگیری سیستم بازاریابی پورسانتی به این معروفیت واصله اند. در ضمن استارتاپ هایی مانند اسنپ و الو پیک هم به همبن طریق معروف و کل راهبند شده اند. این سایت ها درصد بالایی از معروفیت خود را مدیون بازاریابانی هستند که به صورت کاملاً رایگان و فقط در قبال دریافت پورسانت، آن ها را به سایرین شناسایی کرده اند.
شما نیز هر کسب و کاری که داشته باشید می توانید از این سیستم برای افزایش محبوبیت و به ویژه افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. اگر وب سایت محتوایی دارید، میتوانید با تولید محصولات دیجیتالی مثل ایبوک های جذاب، بازاریابان زیادی را به سایت خود جذب کنید. حتی اگر لازم است تمام سودتان را به بازاریابان خود بدهید هم اینکار را سپریدن دهید چون واقعا به نفع شماست. مثلا برای بازاریابان خود ۷۰ درصد پورسانت در نظر بگیرید تا اغلب ترغیب شوند برای شما کار کنند. از طرفی چون محصولات شما دیجیتالی هستند چیزی را از دست نمی دهید. اگر هم پیشه شما خدماتی و ارائه خدمت است، دقیقا همین پیشه را اتمام دهید. برای شناسایی و ارائه خدمات خویش به بازاریابان خود پورسانت بالایی دهید تا هر چه سریع تر بازدید سایت تان افزایش یابد و کسب و کارتان دیده شود.
۷-پست مهمان و انتشار نوشتار در دیگر سایت ها
از آنجایی که امروزه در وب، درونمایه حرف نخست را می زند، فرآوری محتوای با کیفیت کمی دشوار شده است و خیلی از سایت ها در این گویه ناتوان هستند، سایت های زیادی مشتاقانه از شما برای فرآوری محتوای خود دعوت می کنند. حتما کلمه پست مهمان برای شما آشنا است. انتشار پست مهمان یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت و محبوبیت سوداگری شماست.
سایت های محتوایی زیادی وجود دارند که می توانید به عنوان نویسنده میهمان برای آن ها بنویسید و سایت خویش را نیز در آن پست ها تبلیغ کنید. البته نیازی نیست بی گمان به طور سر راست سایتتان را در نوشتار خویش تبلیغ کنید. همین که در پروفایل و امضای شما در سایت باره عقیده مشخصات تان از دسته آدرس وب شما باشد کافی است.
سایت های دیگری هم هستند که کارشان مفتوح نشر مقالات سایر سایت ها است. مشابه سایت تازه ها رسمی که در مقوله فرآوری و انتشار اخبار سایر سایت ها تکاپو می کند. شما به راحتی و بدون هیچ هزینه ای می توانید مقالات سایت خویش را برای اغلب دیده شدن در این سایت مفتوح نشر دهید. این طور سایت ها را می توانید با یک جست و جوی ساده در گوگل پیدا کنید. سایت هایی که تشنه محتوای خوب و با کیفیت هستند بسیار هستند.
چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمیده؟
بهینه سازی و سئو رو برای سایتت آغاز کن
۸-فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیز از سایر مسیر های افزایش بازدید سایت محسوب می شود. اما اینجا هدف از فعالیت این نیست که هر چه در سایت خویش منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خویش نیز منتشر کنید. این کار برای درمان سئو عالی است اما ما منظور داریم در تلگرام و اینستاگرام تکاپو نماییم که هیچ ربطی به سئو ندارند. اگر می خواهید از اینستاگرام و تلگرام شدامد بالایی جذب کنید باید برای آنها محتوای بی همتا و اختصاصی فرآوری کنید که در وب سایت تان پیمان ندارند تا مخاطبان تازه ای را با سوداگری خود آشنا کنید. مثلاً در تلگرام که یک پلتفرم پیام رسانی است اغلب باید روی متن و صوت متمرکز شوید. سعی کنید در تلگرام بیشتر نکات متنی و فایل های صوتی در پهنه کاری خویش منتشر کنید یا در اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی تصویر محور است باید اغلب روی تصویر و ویدیو متمرکز شوید. ویدیو های اختصار در اینستاگرام بی اندازه طرفدار دارند. سعی کنید همش از تصاویر جذاب با کپشن های درگیر کننده و ویدیو هایی که نکته های مهم و ضروری در آن ها گفته می شود استفاده کنید.
۹-ساخت اپلیکیشن موبایلی
همانطور که می دانید تعداد کاربران موبایلی روز به روز در حال افزایش است. شما می توانید بدست ساخت یک اپلیکیشن موبایلی، کاربران موبایلی زیادی را به سایت خود جذب کنید. فرقی نمی کند که در چه حوزه ای کار و جنبش می کنید. ساخت اپلیکشن های موبایلی زیاد ساده تر از پیش شده است. شما می توانید به راحتی بدست چند کلیک یک اپلیکیشن موبایلی برای خویش داشته باشید.
منظور از اپلیکیشن موبایلی اپ های مترقی نیست. به راحتی می توانید توسط کتاب های موبایلی که الان توی کافه بازار و MyKet به وفور یافت می شوند سایت خود را به افراد زیادی معرفی کنید. شما می توانید همان ایبوک هایی که قبلا به آن ها اشاره کردم را تبدیل به کتاب های اندرویدی کنید. مارکت های اپلیکیشن موبایلی مثل کافه بازار هم به راحتی با دریافت هزینه ای محدود برنامه شما را قبول و در سایتشان درج می کنند. از راه یک کتاب اندرویدی به راحتی می توانید افراد زیادی را به سایت خویش جذب کنید. نکته مهم این است که اگر می خواهید افرادی زیادی اپلیکیشن شما را دانلود کنند باید عنوان جذابی برای آن انتخاب کنید.
البته این را هم بدانید با فرآوری اپلیکیشن های کاربردی در پهنه کاری خویش هم می توانید بازدید سایت تان را افزایش دهید و افراد زیادی را با کسب و کارتان آشنا کنید. چند روز پیش اپلیکیشنی را در کافه بازار دیدم که مربوط به چک کردن رتبه سایت در کلمات و عبارات کلیدی پیشنهادی بود. این اپلیکیشن کاربردی مربوط به یک سایت معروف در گویه تعلیم سئو سایت بود.