قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 14

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

منتخب تد: سیستم اعداد دودویی چگونه کار می کند [تماشا کنید]

تصور کنید از کلمات برای تعریف صحنه های یک فیلم، تمامی نت های یک ترانه معروف و یا هر خیابان شهر استفاده کنید. حالا اگر بخواهید همین کار را تنها با اعداد صفر و یک انجام دهید موضوع چه قدر پیچیده می شود؟ در هر کاری که در اینترنت انجام می دهید، از تماشای یک فیلم و گوش دادن به موسیقی تا جهت یابی، دستگاه شما از همین اعداد برای تعریف همه این موارد استفاده می کند. به عبارتی کامپیوتر یا گوشی موبایل شما از روش اعداد دودویی که تنها بر صفر و یک مبتنی است برای کارکرد استفاده می کند. اما همه این ها چطور ممکن است؟

دلیل این که کامپیوترها از سیستم اعداد دودویی (باینری) استفاده می کنند به اطمینان این سیستم برای ذخیره اطلاعات مرتبط است. به عنوان مثال حافظه کامپیوتر شما که از ترانزیستورها تشکیل شده که از دو ولتاژ پایین و بالا برای ذخیره کردن مقادیر صفر و یک استفاده می کند. فرض کنید که ولتاژ صفر ولت به معنی مقدار صفر و 5 ولت به معنی مقدار یک است. اما اگر در این بین با ولتاژ یک ولت هم طرف باشیم، معادل با مقدار پایین (صفر) در نظر گرفته می شود.

پردازنده ها از همین وضعیت ترانزیستورها و بر اساس دستورالعمل های نرم افزاری، برای کنترل سایر تجهیزات استفاده می کنند. برای اینکه دریابید کاراکترهای مختلف در سیستم اعداد دودویی چگونه کدگذاری و معادل سازی می شوند یا تصاویر چگونه با استفاده از این سیستم اعداد روی نمایشگر شما نشان داده می شوند، ویدیوی تد زیر را مشاهده کنید. می توانید زیر نویس فارسی ویدیو را با کلیک روی گزینه subtitles و انتخاب گزینه «Persian» فعال کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.